Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 причини да не искате да сте пилот във Формула 1

Животът във Формула 1 е по-тежък, отколкото изглежда отстрани Снимка: Getty Images
Животът във Формула 1 е по-тежък, отколкото изглежда отстрани
Почти всеки пилот има проблеми със съотборниците си, не само Фернандо Алонсо Снимка: Getty Images
Почти всеки пилот има проблеми със съотборниците си, не само Фернандо Алонсо
Понякога корпоративните ангажименти са приятни, друг път - не

Погледнато отстрани, да си пилот във Формула 1 е страхотна работа. И в повечето случаи това е напълно вярно. Също така е вярно е, че много малък процент, примерно  0,1% от автомобилните пилоти получават шанс да карат във Формула 1.

За всички останали 99,9% остава утешението, че съществуват и причини, поради които не е твърде хубаво да караш във Формула 1.

Ето ви 10 причини заради които не искате да сте пилот във Ф1. И въобще не става въпрос за парите.

Тренировките

Никога досега фитнесът не е бил толкова важен в световния шампионат. Нали сте обърнали внимание колко често пилотите споделят в Twitter, че тренират или отиват/връщат се от тренировка.

Повечето бивши пилоти ще ви кажат, че обиколките зад волана на болида са най-важни за представянето ви на пистата, а не толкова физическата подготовка. Но в съвременната Ф1 има ограничения на тестовете и всеки пилот трябва да е максимално добре подготвен за малкото шансове, които получава.

Часовата разлика

Австралия, Малайзия, Япония, Южна Корея, Индия, Бахрейн (може би някога), Китай, Канада и Бразилия са доста отдалечени от домовете на пилотите в Швейцария или Монако. При всички тези пътувания пилотите поне могат да гледат в самолета всички нови филми.

Корпоративното говорене

Сигурно е досадно да трябва да обясняваш как имаш "добри работни отношения" с твоя съотборник, когато всъщност ти се иска да го пратиш на фронта в Либия.

Естествено, има и пилоти, на които не им пука за изискванията на PR отдела на тима - затова сваляме шапка на Марк Уебър, който винаги говори каквото мисли, без да се страхува или притеснява от последствията.

Феновете

Всеки би искал да е идол на хиляди фенове... Наистина ли? А многобройните автографи, от които ти се откача ръката?

Проблемът е в това, че пилотът никога няма достатъчно време, за да срещне с всички свои фенове или да даде автографи на всички желаещи. Така че, някои от тези, които са го чакали с часове, ще трябва да си тръгнат разочаровани.

Спонсорските ангажименти

Някои от приумиците на спонсорите са определено глупави, но пилотът трябва да изпълнява ролята, която е получил в корпоративната сценка. Но други са забавни - като изпълнението на Дженсън Бътън в Батхърст с автомобил от австралийските V8 серии.

Пилотите от Ф1 прекарват много по-малко време със спонсорите спрямо много свои колеги. Но също така им се налага да обясняват на дъщерята на най-големия производител на обувки защо е по-добре да караш кола вместо да яздиш пони. И това се случва 5 минути преди старта.

Пресата

Едни и същи скучни въпроси. Вечното търсене на скандала или опит да се докара някой пилот до бяс. Справка - отношенията на британските медии с Михаел Шумахер.

И естествено, битката с вечните анонимни източници.

Лошите болиди

На Дженсън Бътън му се случи през 2007. На Фернандо Алонсо - през 2009. А Тимо Глок го преживява сега.

Усещането е убийствено лошо. Правиш първите няколко обиколки с болида за новия сезон и осъзнаваш, че шасито сякаш се движи в три посоки едновременно, моторът няма мощност и осъзнаваш, че те очаква дълъг и тежък сезон, в който точките ще се мираж.

Паста и напитки с витамини

Здравословната диета е много важна, но в средата на сезона на пилотите им е писнало от правилната храна.

Сутрин, когато закусват и виждат как механиците се тъпчат с препечен бекон и кифлички, пилотите могат да бъдат много раздразнителни.

Забранените удоволствия

Този въпрос стана актуален след катастрофата на Роберт Кубица. Но да си припомним "тенис инцидента" на Хуан Пабло Монтоя или уволнението на Александър Према от Audi защото си беше позволил да участва в лекоатлетически маратон.

Пилотите трябва да се пазят от опасности, а много от адреналиновите забавления са точно такива.

Катастрофите

Днес мерките за сигурност във Формула 1 са впечатляващи и пилотите излизат невредими от смачкания болид след невероятно тежка катастрофа. Това сме свикнали да гледаме в последните години.

Но дори и да не пострадаш, една катастрофа няма как да е приятно изживяване. Какво ли си е помислил Себастиен Буеми миналата година в Китай, когато в хода на едната тренировка при скорост от 300 км/ч се откъснаха и двете му предни колела на колата?

 

Най-четените