Фитнес индустрията е пазарен и културен мастодонт, противоречива територия на атрактивни екземпляри. Особено интересно е в разрастващата се „фрийк“ ниша на отвратително огромни мускули, криминално ниски проценти на телесни мазнини и цветни вселени от всевъзможни медикаменти. В този радикален ъгъл на фитнес света още живее пионерът на бодибилдинг извращенията – американският „експерт“ по анаболни експерименти Грег Валентино.
Екстремен мутант от джунглата на желязото и иглите, той е познат още и като „Човекът, чийто ръце експлодираха“. В самия край на миналия век Валентино за кратко става национална фигура след като е арестуван за търговия с анаболни стероиди, а видео кадрите от неговото задържане шокират и едновременно отвращават, и пленяват въображението на милиони зрители. По това време никой никога не е виждал такова нещо – Валентино е дребен мъж, около 1,70 метра, с гола глава и гротескно гигантски ръце с болезнено подути мускулни групи, приели най-необичайни форми и разлети във всевъзможни ъгли.
След като експериментира с всякакви субстанции, за да налее още размер в своите мускули, Валентино се превръща от доктор Джекил в мистър Хайд: бицепсите, трицепсите и делтоидите му се подуват и деформират до безобразие, а обиколката на ръката му достига рекордните 70 сантиметра. Той прилича на Попай Моряка, но вместо свръхчовешките предмишници, Валентино се разхожда с абсурдно големи бицепси, трицепси и рамене.
Чудовищната хипертрофия не е постигната със спанак, а с колекция от екзогенни хормони, инжектирани в кръвоносната система и директно в мускулната тъкан. Валентино сам записва с камера своите нечисти експерименти. Брутални кадри с инжекции, които висят от подутите му като балони от ада бицепси, още циркулират из виртуалните пространства на „фрийк“ бодибилдинг субкултурата. Напрасканите извън всякакъв здрав разум мускули очаквано се предават и „спукват“. Грег получава абсцеси с обилно количество гнойна маса и сам започва да източва гадостта като във филм на телесния ужас в стила на Дейвид Кроненбърг.
Преди ерата на фотошоп, разкривената и надута физика на Валентино му осигурява печална известност, участия в национални тв шоута, а след излизането от затвора той се впуска в няколко различни бизнес начинания и се опитва да капитализира върху своята „фрийк“ репутация.
Във фитнес средите обаче славата на Валентино не е приета особено топло, той е видян като огромно стероидно петно върху имиджа на бодибилдинга, опакован е като олицетворение и „обицепсетворение“ на всичко онова, което е сбъркано с този спорт.
„Исках да бъда изрода, чудовището, желаех внимание. Понеже бях нисък и нямаше как да стана висок, реших да раста на широчина. 23 години бях натурален билдър, изградих внушителна физика без стероиди, запознах се с Арнолд, тренирах в меката на бодибилдинга във Венис, Калифорния, участвах в състезания по културизъм, отворих собствена зала, правех пари, продавах анаболи и в един момент просто се смазах от инжекции със собствената ми стока. Най-важното за мен беше вниманието. Когато влизах в някой нощен клуб момичетата се отвращаваха от ръцете ми и извръщаха поглед, но техните гаджета ги зарязваха на бара и се тълпяха около мен с невярващи погледи, питаха ме какво съм си причинил, пипаха ми бицепса. Това беше вниманието, което търсех“, спомня си вече 56-годишният Валентино за своите пионерски времена на бодибилдинг „фрийк“.
Днес нечовешките мускулни обеми са почти „мейнстрийм“, хиляди изгубили ума си хора инжектират субстанцията синтол директно под мускулите и те се подуват като балони. Интернет е пълен с кадри на „жертвите на синтола“ и други неестествено уголемяващи мускулите вещества и хирургически методи. В Бразилия синтолът е почти епидемия, нишата за гротескни физически рамки се разширява драматично. Социалните медии инжектираха стероиди на „желанието за внимание“, което предопредели и скока към известността на „пионера и визионер“ Грег Валентино.
Той бе един от първите фитнес екстремисти, превърнал собствената си физика в абстрактно произведение на изкуството. Валентино засмука отвращението на хората и го преработи в енергия за бъдещи изяви. Този човек се храни с радиоактивност, фигурата му притежава разкривените контури на една субкултура, в която размерът никога не е достатъчен, а естетиката и хармонията са намушкани от иглата, която гарантира, че върхът на бицепса ще продължава да расте. Поне докато се пръсне.
Това е грозно.