Един ден, ако се случи това, което иска Илон Мъск, синагогата "Лео Бек" в богатия квартал Бел Еър на Лос Анджелис ще е само на няколко крачки от най-близката спирка на Loop.
"Loop", за незапознатите, е названието на най-новата идея на Мъск за придвижване на хора и товари от едно място до друго.
По негови думи можете да влезете с колело или пеша в 16-местна капсула или да закарате колата си до асансьор на нивото на улицата, който да ви прехвърли на подземна електрическа платформа.
Само срещу 1 долар ще поемете със скорост 250 км/ч през обхващаща целия град мрежа от тунели, докато не достигнете най-близката до желаната дестинация спирка от стотиците хиляди достъпни, където друг асансьор ще ви издигне отново до повърхността.
Тази система от тунели е различна от Hyperloop, където скоростите ще са близки до свръхзвуковите и който ще се използва за дълги разстояния. Целта обаче е същата: без чакане, без бензин, без трафик.
Сега обаче, достигането до синагогата, където Мъск проведе първата публична информационна среща на Boring Company, изисква километри път по претъпканото в час пик междущатско шосе 405 на Лос Анджелис.
Или дори още по-дълго пътуване с градски автобус, единственият достъпен вариант за обществен транспорт, който мъчително бавно си проправя път из хълмовете на града.
И все пак час и половина преди насроченото начало на събитието малка тълпа от хора напира пред жълтата лента, удържаща ги пред главния вход.
Тези няколкостотин души, успели да се доберат до пропуск, попадат в две групи: местни жители, обикновено по-възрастни двойки, живеещи в този заможен квартал, и фенове на Илон, повечето от тях млади мъже с шапки на Boring Company и суичъри на SpaceX.
Те чакат търпеливо изпълнителния директор на компанията, който се качва на подиума с 30 минути закъснение. Познайте защо. "Попаднахме в задръстване на проклетото шосе", казва Мъск.
През 45-те минути на срещата Мъск демонстрира и обяснява инженерни подробности, говори за спецификации, отговаря на старателно модерирани въпроси и защитава плана си да изгради 3,5-километров пробен тунел до шосе 405.
Този проект по негови думи ще позволи на Boring Company да определи специфичните предизвикателства на прокарването на тунели в почвите и скалистите пластове на тази част на Лос Анджелис.
"Шосетата са на предела на капацитета си", казва той, докато талисманът на компанията - охлювът Гари, бавно пълзи из оформения като ананас терариум, поставен до креслото на изпълнителния директор на Boring Company. Мъск иска неговата машина за копаене на тунели да изпревари Гари в надпревара.
В тунелите може да има стотици платна. Няма реален лимит.
Мъск казва, че иска да извършва превоз в новия тунел, за да получи обратна връзка от потребителите, и да я използва в плановете за много по-голяма система от тунели под града. "Ще бъде като странно малко трасе от Дисниленд в центъра на Лос Анджелис. Носете си огнехвъргачките", казва той.
Шест месеца след като Мъск изнесе цяла тирада в Twitter за трафика в Лос Анжелис през декември 2016-а, той създаде Boring Company и започна да копае тунел под паркинга на главния офис на SpaceX в Хоторн, Калифорния.
Магнатът в бизнеса с интернет разплащания, превърнал се в производител на автомобили и космически ентусиаст, а сега вече и в инфраструктурен барон, обеща напълно да промени начина, по който човечеството прокопава тунели, като се зарече да направи прокарването им 15 пъти по-бързо и да намали десетократно цената на строителството им.
До този момент Boring Company разчита на две употребявани машини за копаене на тунели, и тепърва предстои да представи каквито и да е новаторски технологии.
Мъск обаче наскоро демонстрира завършения 3-километров тунел в Хоторн, започващ от паркинга на SpaceX и демонстриращ реализуемостта на идеите му.
Сега Мъск иска да построи този нов 3,5-километров тунел край транзитния коридор Сепулведа в Лос Анджелис. Това е част от по-мащабната му визия за огромна мрежа от тунели, които биха могли да отвеждат пътници от Шърман Оукс на север до летището Лонг Бийч на юг, Санта Моника на запад и стадиона "Доджърс", на изток - без всичкия проблемен трафик.
Boring Company са поискали освобождаване от ОВОС за този тунел като твърдят, че никой няма реално да го използва за превоз.
Въпреки че комисията за обществени строежи към градския съвет на Лос Анжелис е одобрила това освобождаване от ОВОС миналия месец, все пак е нужно одобрение от пълния състав на съвета, преди да се пристъпи към реализация на проекта.
Междувременно две групи жители на съседни райони съдят града заради освобождаването от анализ на екологичните последици като твърдят, че това е незаконно одобрение "на парче" на по-мащабните амбиции на Boring Company - цялата въпросна мрежа от тунели.
Boring Company са обещали да покрият всички съдебни и регулаторни разходи, свързани с проекта. Кълвър Сити в западната част на Лос Анжелис, обмисля собствен съдебен иск, казва зам.-кметът Меган Сали-Уелс, макар въпросният тунел да не навлиза в неговата територия.
Тя е предпочела да не присъства на събитието. Не мисли да си причинява целия този трафик.
Мъск настоява, че Boring Company ще действа като добросъвестен партньор.
"Понякога хората просто се питат: ‘Дали просто ще строят този безумен тунел и ще искат да бъдат освободени от всякакви регулации и контрол?", коментира той.
По негови думи не е така и компанията ще се наложи да подаде "около 600 страници молби за разрешителни" и да извърши пълен анализ за въздействието върху околната среда, преди да строи по-мащабна мрежа от тунели.
Мъск специално успокоява хората, че те няма да усещат процеса на прокарване на тунелите отдолу и че камионите, извозващи пръстта, ще се движат само през деня. Що се отнася до евентуални земетресения, той обяснява, че тунелите всъщност са доста безопасни и се строят така, че да издържат на сеизмични трусове.
И все пак експертите по обществен транспорт и прокарване на тунели отхвърлят проекта като непрактичен. Те се питат дали тунелите на много нива няма да се сблъскат със същия проблем с "предизвиканото търсене" като проектите за разширение на пътищата с още платна.
Те се питат дали парите и времето за този проект не биха били употребени с по-голяма полза за доказали ефективността си системи за обществен транспорт като Bus Rapid Transit. И се чудят как Мъск възнамерява да подобри толкова драстично скоростта на прокарване на тунели.
Питат и дали Boring Company възнамерява да свърже спирките си с други форми на обществен транспорт.
Отговорът от Мъск на този въпрос е положителен. Той заяви на срещата, че проектът ще реши проблемите с "предизвиканото търсене", като добавя още и още нива тунели дълбоко под земята.
Boring Company има поне един важен съюзник. В четвъртък вечерта лосанджелиският метрополитен заяви, че е постигнал споразумение за "партньорство" с компанията на Мъск, без да разгласи в повече подробности за сътрудничеството им.
Последният въпрос, на който отговори Мъск, беше дали той ще празнува, когато заработи системата на Boring Company. "Естествено", отвърна той. "Мисля, че парти в тунел би било нещо чудесно".
После той напусна подиума под овациите на всички присъстващи, които чакат от него колкото може по-скоро да се захване със строежа.