На фона на зеления екран в студиото, Нико Сантос, звезда от сериала "Superstore", изпълнява SMH. За тези, незапознати с тази странна абревиатура (Shaking My Head), това означава, че актьорът поклаща глава, подсказвайки, че "наистина не мога да повярвам колко глупави са хората".
Защо го прави това? Защото действително се възмущава от глупостта човешка? Може и това да е вярно, но реално Сантос записва кратки клипчета от по около 6 секунди за Giphy - компанията, която е най-известният играч, когато става въпрос за съдържание в .gif формат. Кратките видеа от по няколко секунди без звук, който сега са особено модерни като средство за комуникация, изразяване на емоции или реакции в социалните мрежи и чатовете.
Подобно емоджитата и стикерите след това, сега GIF-овете са новото голямо нещо в чат платформите, заменяйки фрази и цели изречения, за да опишат как някой се чувства. Това е един цял нов език в езика.
И ако повечето GIF-ове идват от филми, сериали, телевизионни предавания, видеа от YouTube, станали вирусни, клипове на песни и т.н., Giphy Studios е тук, за да промени това, създавайки свое уникално съдържание.
"А сега поклати глава и се плесни по челото", дава съвети Уолис Милър-Бланшар, един от продуцентите и режисьори на студиото.
Междувременно Сантос, който скоро се очаква да се появи във филма Crazy Rich Asians изпълнява някои от най-известните реакции, добили популярност в поп културата и меметата.
Изключително честата употреба на GIF-овете в чатовете им дава нова добавена стойност, която има потенциала да бъде монетизирана, особено на фона на това, че все повече онлайн потребители предпочитат да чатят пред това да споделят и публикуват видими за всички послания.
Проучване от 2016 г. на отдела за изследвания към Business Insider показва, че броят на активните потребители в света на четирите най-големи чат услуги (WhatsApp, Messenger, WeChat и Viber) надвишава тези на четирите големи социални мрежи (Facebook, Instagram, Twitter и LinkedIn).
Освен това GIF-овете са и един от онези социални символи за успех и слава - знаеш, че си световно известен, когато се появиш вече и на GIF-чета.
Те вече са толкова повсеместни, че дори по-възрастните потребители на интернет ги разпознават, когато се показват на екрана им.
"Ежедневно около 300 млн. потребители на Giphy споделят по около 2,5 млрд. GIF-чета чрез Twitter, Tinder, различни услуги текстови съобщения, Slack, Gmail, а отскоро и през Instagram stories", каза Брад Зеф, главният редактор по съдържанието на Giphy.
Естествено, компанията работи за пари и навлиза все по-сериозно в бизнеса с рекламата. Giphy Studios смята, че може да помогне на компании от старата школа като H&R Block да пробият на пазара на чат платформите с брандирани GIF кампании. Така например за подобна кампания на Hewlett-Packard Giphy наема Instagram звездата Мат Кътшал, дава му един от компютрите на HP и го заснема как прави глупости.
Друг пример е водка Absolut, известна със специфичния си брандинг, въртящ се около бутилката. Компанията също получи своята порция GIF-ове като реклама на новата си серия водка с плодов вкус.
Giphy, основана през 2013 г. и е събрала около 150 млн. долара от фондове за рискови капитали, все още не се издържа сама от приходите си заради идеята да не се превръща в изцяло ориентирано към печалба начинание, поне не на този момент.
Реалният план е малко по-различен. Голямата цел пред студиото, базирано в Лос Анджелис, е да станена спирка за актьори, музиканти, инфлуенсъри от социалните мрежи и т.н., където те да записват кратки видеа в отговор на търсенията в самата платформа.
"Наистина искам това да се превърне в задължителна спирка на престуровете. Отиваш при Джими Кимъл. След това в Giphy. Искаме хората да идват тук, да се забавляват и да правят съдържание", казва Саманта Шариф, главен изпълнителен директор на компанията.
Това е рискова стратегия. Все пак част от чарът GIF-овете е референциите към онази колективна носталгия спрямо различни неща от поп-културата, а не хореография и обикновени реклами.
Надеждата на Giphy обаче е, че те ще успеят да преобърнат тази представа от преправен клип на съществуващо вече някъде съдържание в самостоятелна развлекателна среда.
"Искаме да сме MTV на чат поколението", казва Зеф.
Вече са им гостували спортисти, хора от музикалния бизнес и актьори от сериали. Надеждата е, че малко по малко това ще се променя и ще привличат все по-известни имена.
Засега обаче платформата е идеална за онези, които тепърва искат да пробиват и да бъдат запомнени. На зеления екран в студиото на Giphy те могат да натрупат слава, имитирайки популярни мемета. Всеки все пак търси своите 15 минути слава. Понякога обаче те се събират в 5-6 секунди.