Ябълка за $100 млрд.

Въпреки противоречивия старт на iPhone 5s и 5c, Apple постигна ново постижение - стана най-скъпия бранд в света, като измести от челото Coca-Cola, които бяха в челото в продължение на 13 години. Информацията идва от годишния доклад на уважаваната консултантска фирма Interbrand.

Apple през миналата година беше на второ място, но стойността на бранда се е вдигнала с 28% до 98.3 млрд. долара, посочват експертите. На второ място през 2013 г. е Google, а IBM и Microsoft са четвърти и пети. „Малко компании са давали на толкова много хора възможността да правят толкова много толкова лесно", посочват от Interbrand.

Samsung, основният конкурент на Apple, засега е на осма позиция с 20% ръст на стойността на бранда до 39.3 млрд. долара. Корейците работят упорито по утвърждаването си на световния пазар, като само през миналата година са дали 4 млрд. долара за маркетинг.

Според Interbrand, предизвикателството пред Apple в момента е да спрат произвеждащия големи количества от какво ли не Samsung от една страна и спечелването на огромния китайски мобилен пазар, от друга.

 

Новините

Най-четените