Да си на снимачна площадка винаги е любопитно.
А на снимачната площадка на видеокаста "Уменията на 21 век" на Лидл България е дори по-вълнуващо. Още в първите минути, в които наблюдавам снимките, се улавям, че слушам водещите - Александрина Николова и Александър Стоичков - с огромен и съвсем искрен интерес.
Все пак говорят за нещо, което напоследък живо интересува всички ни, а именно поддръжката на профил в LinkedIn и как да направим добро впечатление и онлайн.
Алекс и Алекс, както се представят те, са с огромен опит в областта на човешките ресурси, но с хъс и желание застават пред камерите на видеокаста на Lidl и широките им усмивки ми подсказват, че водят с удоволствие.
Самото хрумване за видеокаст идва естествено, тъй като - както посочват двамата водещи - въпреки огромната популярност на подкастите, образователните подкасти и видеокасти не са достатъчно.
В Лидл България от своя страна имат желанието обучителната им програма "Уменията на 21 век" да надскочи рамките на компанията и да достигне до по-широка публика. Тя първоначално е насочена към служителите, но интересът към нея нараства сериозно.
"Искахме повече хора да се докоснат до програмата ни и така се стигна до идеята за видеокаст", обяснява Александрина и добавя: "Уменията на 21 век" е поредица от теми, която дава възможност на всеки от нас да придобива нови знания.
Това са онези компетенции и способности, които ни изграждат като личности и професионалисти и ни помагат да водим пълноценен, успешен и щастлив живот. Например такива са критичното и аналитично мислене, уменията да общуваме ефективно, да изграждаме своята мотивация, личен бранд и да управляваме промените.
Първоначалната концепция е била само Стоичков да е водещ, само че планът е гостите винаги да са двама, и така се стига до сформирането на тандема "Алекс и Алекс".
"Ние много си допадаме в професионален план и затова е готино да сме двамата пред камерите", допълва Александрина. Александър от своя страна смело се гмурка в това ново за него предизвикателство.
"Когато ми предложиха да водя видеокаста, въобще не се замислих, веднага приех", категоричен е той.
Уточнява, че отдавна е любител на подкастите и видеокастите и следи доста такива формати. В същото време преценява, че ще бъде напълно изкаран от зоната си на комфорт и това е още една причина да се съгласи без капка колебание.
Как обаче се сглобява и "опакова" един видеокаст - от-до?
"Първо се сглобяват водещите", смее се Александрина. Колегата ѝ също допълва през смях, че се започва със "сглобката" - тази толкова модерна напоследък думичка, макар че в случая си е точно на мястото, щом говорим за Алекс и Алекс.
Следва обучение и за двамата, свързано с изказа им и начина им на говорене. Имат упражнения с диктор, а трябва да види и дали се допълват пред камерите. Резултатите им са много добри и проектът става реалност.
Алекс и Алекс не се притесняват да разкрият подробности "от кухнята" на "Уменията на 21 век" - например че преди не са знаели как преминава един снимачен ден.
"Не си го представях по този начин. Представях си го много по-страшно", споделя ми Александър. "Вече знаем какво им е на телевизионните водещи", бързо допълва Александрина. И двамата са категорични, че процесът по заснемане е невероятно интересен и динамичен - дума, която до края на разговора ми с тях няма да спре да се промъква.
Водещите се наслаждават не само на времето пред камерите, но и на това, че разговарят с интригуващи гости и се запознават и с още много нови хора.
Тази динамика им помага непрекъснато да научават нови неща и от всеки техен събеседник да си вземат по някое ценно знание и умение. С времето сценичната треска също отминава и придобиват все повече увереност в новото си амплоа.
"Гостите ни имат опит и експертиза в своите области и това ни помага да се отпускаме все повече", казва Александрина.
"Темите ни също са изключително разнообразни и интересни, защото са темите на века, в който живеем", продължава Стоичков.
Той се надява всеки от зрителите да открие и да научи по нещо от видеокаста. Задвижваща сила е и любопитството, което той и екранната му партньорка притежават.
"Интересуваме се от много и разнообразни неща. Така екипът на видеокаста подбира темите, за които говорим. За нас те са интересни и се стараем да си набавим информация по тях.
В непринуден разговор се опитваме да разпитаме нашите събеседници за съвети, примери и разяснения, така че темите да бъдат достъпни и всеки да намери най-ценното за себе си, да надгражда знания и умения и да бъде подготвен за утрешния ден", допълва единият от водещите на "Уменията на 21 век".
Александрина от своя страна вярва, че и в личен, и в професионален план човекът на 21 век е балансиран и търсещ. Сред уменията на 21 век според нея е "да бъдем добри, но и много изискващи". Особено важно в професионален план е и винаги да даваш максимума от себе си, тъй като това не остава незабелязано.
Общата платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерни съвети, която свързва талантите с бизнеса.
Като най-важното качество в наши дни Александър пък посочва адаптивността.
"Адаптивността може да те спаси и да те изкара от всякакви ситуации, колкото и да са трудни. Трябва да сме много адаптивни и много динамични - двете качества правят страхотна симбиоза и в личен, и в професионален план", уточнява той.
Алекс и Алекс са категорични - представят си нашето утре оптимистично и позитивно. И ако могат да дадат съвет за повече подобни дни, то той се обобщава в казаното от Александрина:
"Важно е да започваме деня си с добро настроение и да очакваме неочакваното."
"Уменията на 21 век" е дългосрочна образователна кампания за служителите на Лидл България и цели да ги подготви със знания и компетенции за съвременните и бъдещите предизвикателства. Програмата съществува и като видео подкаст - модерен инструмент, чрез който да достига до повече хора. Стартът ще бъде обявен през първите дни на новата година.
- Александрина Николова има над 20 години опит в областта на човешките ресурси. Отдадена е на работата си в Лидл България, защото споделя разбирането на компанията, че хората са най-ценната част от една организация.
Има желанието и енергията да сбъдва проекти, които носят положителна промяна. В ролята си на майка на две момчета е изискваща към процеса на обучение и настоява да са постоянни и постигащи. Вярва, че е важно да се обърне сериозно внимание на света около нас - да отворим прозореца към знанията и уменията на 21 век.
- Александър Стоичков работи в Лидл България в отдел "Човешки ресурси". Една от неговите роли е Подбор на персонала и привличането на нови таланти за централата на компанията. Доброволец е в различни организации, които спасяват и осиновяват животни. Той харесва около него да е чисто и подредено и да звучи музика от 90-те.
За важните неща се отдава на 100 %. Обича да задава въпроси и е сигурен, че експертите, които каним във видеокаста ще разкрият всички полезни умения на 21 век.
---
"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с Cetin, Първа инвестиционна банка, Kaufland, Yettel, Силвър Стар.