Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Да работиш в българска технологична компания с японско вдъхновение

DENSHI – японска хармония и българско качество в технологичната екосистема Снимка: Webcafe
DENSHI – японска хармония и българско качество в технологичната екосистема

DENSHI е една от младите технологични компании на пазара. Основана през 2023 г., тя предоставя експертиза в управлението и доставката на сложни продукти и системи. За да постига високите си цели, залага на японски хармония и баланс в комбинация с българско качество.

Компанията поставя фокус върху гъвкавостта, сътрудничеството и адаптивността. В голямата и постоянно развиваща се дигитална и технологична екосистема предлага безпрецедентни възможности за растеж и оптимизация на бизнеса.

Гради реномето си на качествени продукти и взаимно доверие с клиентите. Към всеки от тях DENSHI избира индивидуален подход, съобразен с техните бизнес цели, гарантирайки отлични резултати и удовлетворение.

Отвъд всичко това е и изкушаващо работно място. За да разкажат повече за атмосферата в компанията, говорим с трима от служителите ѝ. Всеки от тях идентифицира себе си и работата си с един от трите постулата, на които се основава философията на компанията.

"Нашата експертиза - вашият успех" - Евгения Куцарова, Project Manager

Снимка: Webcafe

Почитателка на автомобилните спортове и високите скорости, Жени, както я наричат колегите, работи на позицията Project Manager в DENSHI повече от половин година. Също така е и най-високата жена в офиса, което не ѝ пречи да обича високите токчета. Нищо, че не са най-удобните за шофиране.

Зад гърба си има богат опит в различни сфери като енергетика, банково дело, IT, софтуерни компании и глобални международни организации.

DENSHI е глътка свеж въздух за нея - по-малка компания в сравнение с огромните корпорации, в която обаче "нещата се случват".

Общата платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерни съвети, която свързва талантите с бизнеса.

"Едно от нещата, които ме привлече в DENSHI, е, че компанията е млада, по-малка, с локален екип, което прави нещата значително по-лесни, когато се срещаме на място в офиса, спрямо когато си комуникираме само онлайн", споделя Жени.

Тя управлява портфолиото от проекти, които компанията представя на широката палитра от клиенти - от автомобилни компании (разбира се), през такива от сферата на авиацията, до банкови и застрахователни фирми.

Въпреки че се определя като "родена с бензин в кръвта" и запълва свободното си време със скандинавски трилъри (изговаря без проблеми името на Ирса Сигурдардотир), в работната среда Жени винаги търси спокойния тон и правилния подход към всеки колега, за да може проектите да вървят безпроблемно.

"Знам, че да управляваш хора, е сериозно предизвикателство. Към всеки трябва да откриеш правилния подход. Плюсът на по-малката компания е, че нещата се случват доста по-бързо и по-гъвкаво; няма я бюрократичната структура. Обичам да казвам на колегите: "Хей, хора, тук нещата се случват!". В DENSHI получих поле за изява и възможност да приложа знанията, уменията и всичко, което съм натрупала като опит от голямата корпорация. За да ги приложа тук."

Офис средата в DENSHI също е вдъхновена от японската култура. Всяка от залите е кръстена на различен японски символ. Имената са вдъхновени не само от доминиращите червен и син цвят в логото на компанията, но и обхващат същността на марката. Всяка зала, макар и различна по размер и предназначение, е неотменна част от цялото, подобно на компонентите в логото.

С Женя и колегите ѝ си говорим в конферентна зала "Акай ". На една от стените се вижда и елементът "Ензо", който е малка, но значима част от логото на компанията. Той олицетворява цялостност и сила - качества, които резонират с предназначението на тази по-голяма зала, където се развиват обширни идеи.

Снимка: Webcafe

"Вашият бизнес - наш приоритет" - Яна Христова, Senior Frontend Developer

Яна е програмист с богат опит. Определя DENSHI като "различно място".

"Още на интервюто се харесахме. Искаха да видя какво знам и как мисля, а не какво съм назубрила, както ми се е случвало по интервютата в други компании. Така разбрах, че това е моето място."

Казва, че никога не е играла игри и не така се е запалила по програмирането. От малка рисува и е фен на по-арт нещата, а не на сухите данни, които стоят в основата на всяка програма. Говори за проектите си като за "детенце", което отглежда от пеленаче, за да го развие в напълно функциониращ завършен елемент.

"Никога не може нещо да е перфектно, но когато знаеш, че си дал 100% от себе си, удовлетворението е много по-голямо."

Личното качество, на което се доверява най-много в работата си, e адаптивността. Тя е първият програмист в компанията и вече има водеща роля в единия екип от програмисти в DENSHI. Участва и в подбора на нови кадри за компанията.

Снимка: Webcafe

Гледа на изкуствения интелект не просто като работно средство, но го описва и като добър психолог, ако му подадеш достатъчно количество верни данни. Обича да чете литература, която ѝ помага "да съхрани женската си енергия в един мъжки свят", и казва, че се е сблъсквала със сексизма на предишни позиции.

В DENSHI намира своето място. "DENSHI доказва, че жените също стават за програмисти, и дава пълна свобода да разгърнеш целия си потенциал, независимо от пола."

Това ѝ позволява да си поставя все по-високи цели, да посреща все по-големи предизвикателства, които да я предизвикват да показва най-доброто от себе си. За да бъдат клиентите доволни.

В културата на японското общество е залегнал стремеж за развитие, оптимизиране на процесите и качество във всичките му направления. Дисциплината и стриктното следване на най-добрите практики в процеса на работа са още един ключов принцип, който е в основата на философията на компанията за постигане на надеждност и изграждане на доверие.

"Вашите предизвикателства, нашите решения" - Стефан Радев, QA

Стефан е първият QA в компанията и един от първите служители на DENSHI след създаването ѝ през 2023 г. Работата му се състои в това продуктът, който се представя пред клиента, да бъде в перфектно състояние. Постепенно поема повече отговорности и водеща роля при реализация на проектите..

Решава да се преквалифицира в настоящото си поприще, след като работата в туризма му доскучава.

"Никога не е късно. Винаги можеш да се преквалифицираш, стига да имаш желание. Работил съм като бизнес анализатор, системен анализатор, като тестер. На предишната си работа се специализирах като QA, а тук ми се даде отличната възможност да се ориентирам към автоматизацията и дори да пиша код", обяснява той.

Определя работата си в DENSHI като "сбъдната мечта" - място, на което не просто получава шанс да се развива, но и да прояви лидерство, което е едно от най-важните качества за Стефан, когато работиш с хора и управляваш екип.

Затова и смята, че в един нетехнологичен свят би бил перфектен психолог... въпреки че четивата, към които основно посяга, са свързани главно с програмиране.

Снимка: Webcafe

Любимото му място за почивка от екраните и големия град е Троянският манастир и в същото време е най-впечатлен от бъдещата сила, която ще имат изкуствените интелекти.

"Още не мога да си обясня как и защо не е създаден по-рано. Тепърва ще разбираме на какво е способен изкуственият интелект. Очаквам да достигне стряскащи за човека висини."

А междувременно DENSHI също продължава да се развива. В рамките на две години компанията успява да се разрасне до над 50 служители и продължава да набира хора. Повече за свободните позиции може да видите тук.

Стефан определя своя екип като "сплотено семейство", в което работата е песен: "Важни са както техническите умения, така и да се впишеш в екипната култура. Ние все още сме малък екип в сравнение с големите компании и до голяма степен се чувства като семейство. Често излизаме заедно, чуваме се извън работа, поддържаме приятелско ниво."

По думите му това, което най-много отличава DENSHI от големите корпорации, е даването на възможност хората да се развиват.

"Аз съм най-добрият пример за човек, започнал на една позиция, но постоянно се развива и поема все повече отговорности и предизвикателства. DENSHI дава този шанс, но и ти трябва да си достатъчно подготвен, за да го сграбчиш."

---

"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с Cetin, iBank, Coca-Cola HBC Bulgaria, Kaufland, Силвър Стар, DENSHI.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените