Сигурни сме, че всеки може да се сети поне за един ремонт в живота си, който му е коствал време, усилия и солидно количество нерви. Е, някои са по-големи късметлии от други и могат да се похвалят с успешни ремонти.
Сред късметлийките е Нина Панова, Quality Assurance Engineer в Bosch Digital. Тайната на нейния домашен ремонт се крие в доброто планиране и .... в софтуер. Въпросът е как?
Нина е една от общо 300-те служители на Bosch Digital в България, които подпомагат дигиталната трансформация на Група Бош.
Те са специализирани в създаването на софтуер, а работата им се състои в това да направят така, че устройствата, с които клиентите им оперират, "да говорят" помежду си и да носят максимално удобство и стойност на потребителя.
Преди една година Нина и съпругът ѝ правят ремонт на апартамента си и на помощ идва продукт на Bosch, по който Нина работи. Това е мобилно приложение, което се свързва с лазерна ролетка на Bosch и така всички размери и чертежи за дадено пространство отиват директно в телефона или таблета.
Приложението е изградено така, че да може да се ползва както от професионалисти, така и от хора тип "домашен майстор". То е изключително лесно за използване, отбелязва Нина, а това е и една от основните цели на нея и екипа ѝ - да осигурява добро преживяване на крайния потребител.
С приложението те могат да създават и да съхраняват на едно място всичките си проекти, планове, скици, чертежи и да работят по тях, където и да се намират. Свързва се чрез Bluetooth с лазерната ролетка на Bosch, което позволява всички направени измервания да се отразяват директно в приложението.
"Има още и най-различни лесни за употреба функционалности. Най-важното - много е удобно за ползване и спестява много време", казва още Нина.
"Мъжът ми искаше да измерваме квадратурата по старомодния начин - с лист и химикал. Но аз му казах: "Ще взема лазерната ролетка и мобилното приложение. Мисля, че ще са ни достатъчни."
И наистина се оказва права. Все пак тя е един от хората, които познават приложението най-добре, тъй като работи по него и се грижи за качеството на софтуера.
"Като непрофесионалисти в сферата на ремонтите мислехме, че цялото измерване ще ни отнеме много време, но използвайки приложението и ролетката, се справихме много бързо", разказва още Нина. "Като цяло бях много доволна, защото видях на практика колко полезно е това приложение, по което работя. Колко е ефективно и колко много улеснява работата на хората."
Именно този проект и ролята на Нина в него е част от най-новата кампания на Bosch Digital, която разказва как разработеният от тях софтуер помага на редица индустрии и милиони потребители по цял свят. А в случая на Нина, софтуерът прави ремонтите по-лесни.
Освен смелост да направи ремонта вкъщи, на Нина не ѝ липсва решителност и за промяна в кариерен план. Започвайки кариерата си в туристическия бранш, тя бързо осъзнава, че той не е за нея. Тогава прави трудната стъпка към професионално преориентиране и то не къде да е, а в IT сектора. Нещо, което мнозина искат, но малцина се осмеляват.
"Задълбавайки в професията, работата стана еднообразна и по никакъв начин не помагаше за личностното ми развитие. Още тогава знаех, че това не е нещото, което искам да работя до края на живота си", спомня си Нина.
Тогава като възможност за нея се появява IT сферата. Нина се насочва към нея още когато не е чак толкова популярна, колкото сега. Смята, че е намерила точната среда, в която да се развива, заради динамичността на работата.
Нина открива себе си в ролята на Quality Assurance Engineer или казано с други думи тя е човекът, който намира грешки в кода и следи за неговото качество.
"IT сферата предлага много възможности за развитие. Работата по проекти е динамична и интересна. Постоянно навлизат нови технологии и винаги има какво още да научиш", отбелязва Нина.
В Bosch Digital работи от 3 години, а екипът ѝ се състои от около 20-ина души от професионалисти от почти цял свят.
"В началото ме беше страх да не попадна в голяма корпорация, където хората не са особен приоритет. Решението ми да започна работа в Bosch Digital беше много обмислено и много се радвам, че компанията се опитва да запази културата на малката фирма, в която всички се познават, обменят опит и създават една по-креативна среда", разказва Нина.
Причината за това усещане се крие в историята на компанията. Преди малко повече от 25 години тя се е казвала ProSyst и е била по-скоро стартъп, след което става част от Група Бош. И въпреки огромния мащаб на Групата с над 420 000 служители по целия свят, днес в софийския офис все още са запазили приятелската и неформална атмосфера от създаването ѝ преди повече от двайсет години.
Общата платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерни съвети, която свързва талантите с бизнеса.
За да си в крак с новите тенденции в този постоянно променящ се иновативен свят, е задължително да не спираш да учиш, изтъква още Нина. Тя успява да се преквалифицира със завършен специален курс, но от собствен опит знае, че това е само първата стъпка от много, за да бъдеш успешен, още по-малко в напълно ново поприще.
Според нея високите професионални резултати изискват още да следиш всички нововъведения и да се научиш да боравиш с тях, преди да ги имплементираш в работата си. Това означава, че трябва да полагаш допълнителни усилия в извънработно време, за да си в крак с новостите на пазара. Нещо, което хората извън сферата често пренебрегват.
"Ако работя по един и същи проект днес и след година, ще бъде тотално различно", казва Нина. Това е така, защото не само дигиталният свят се променя, но и нуждите и изискванията на всички в него.
Ако все още ви е странно как един човек от туризма може успешно да се преориентира, дори в технологичната среда, Нина има един съвет към всички - действайте.
"Колкото повече го отлагате, толкова по-трудно ще става. Трябва да имате предвид, че тръгвайки в тази посока, трябва да вложите много време и усилия за учене, докато изобщо стигнете до позицията на junior, тъй като в последните години конкуренцията в тази сфера стана много сериозна."
Помолихме я и за друг съвет. Имайки предвид предстоящото лято и като бивш човек от туризма, тя е перфектният човек, който да предложи добро местенце за почивка. Любимо на нея и на семейството ѝ място за разтуха е Южното Черноморие.
А какво ѝ предстои в професионален план? Нина и екипът ѝ в Bosch Digital си поставят същите цели, които и досега са движели работата им напред - всяка година да бъдат още по-добри, приложението да се ползва от още повече хора, да предлага повече функционалности и да става по-лесно за използване. И разбира се много успешни ремонти.
---
"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с Cetin, Първа инвестиционна банка, Kaufland, Yettel, Силвър Стар.