Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Това ли е бъдещето на свръхевтините полети?

Един испанец иска да лансира необичаен тип седалки (снимката е илюстративна) Снимка: iStock
Един испанец иска да лансира необичаен тип седалки (снимката е илюстративна)

При желание и сега може да намерите достъпен самолетен билет, но, уви, ниската цена идва с неудобството на тесните седалки и липсата на достатъчно място за краката.

Един 23-годишен студент смята, че ще реши този проблем.

През 2021 г. Алехандро Нунес Винсенте все още следва авиационен дизайн в Университета в Делфт, Нидерландия. Тогава като част от следването си той представя проект за самолетни седалки на два етажа и е номиниран за две от най-престижните награди за иновации в областта на авиацията.

Признанието мотивира Нунес Винсенте, той напуска университета и влага всичките си средства в това да реализира идеята си за седалки на две нива.

••• Защо наистина е важно да включим телефоните си на самолетен режим - обясняваме тук:

Самият Алехандро е висок 1,88 метра и е прекарал не един и два некомфортни полета, в които няма място за краката му и не може да подремне. Затова той взима като отправна точка стандартните три седалки от по-големите модели самолети и добавя повече пространство пред тях, за да може пасажерът да стои спокойно.

Нунес Винсенте се досеща, че никоя авиокомпания няма да е доволна да намали пътниците на борда, затова добавя три седалки над краката и още три над главите на пасажерите.

Така вместо три седалки, самолетът се сдобива с девет, а пътешествениците имат достатъчно място пред себе си, за да се изтегнат. Няколко прототипа на седалките вече са обиколили авиационни изложения в големите европейски градове и испанецът се вслушва внимателно във всеки отзив.

За направата на прототипите са използвани материали от бракувани самолети, които са претапицирани, за да са удобни за изпробване.

В най-оптимистичния вариант Алехандро смята, че седалките на два етажа могат да се поставят серийно в самолетите до 2-3 години.

За Independent той уточнява, че е в контакт с няколко от най-големите производители на самолети. Засега обаче творението му има немалко противници.

Под снимки на прототипите в социалните мрежи потребители се оплакват, че този вариант на седалки им изглежда клаустрофобичен и в никакъв случай не биха се съгласили да пътуват така.

Други посочват, че пътниците на долния ред виждат единствено гърбовете на седалките над тях.

Испанецът приканва противниците на изобретението му да се опитат да посетят някое изложение и лично да изпробват седалките. Според него хората често мразят новите неща, без да са ги изпробвали, и им трябва време да свикнат.

Освен това подчертава, че неговият замисъл е такъв тип пътнически места да има само в средата на самолета, докато в предната и задната част седалките си остават стандартни.

Въпрос на време е да видим дали проектът на Нунес Винсенте ще се превърне в реалност, макар че сходни концепции така и не са реализирани.

••• Кой е "Небесният Титаник" и какво ще представлява - разказваме за него тук:

От средата на XX век насам инженери се опитват да съберат максимално много пътници в един самолет и чертаят разнообразни версии.

В САЩ има регистрирани куп патенти, сред които за седалки, разположени като в пчелна пита, както и за такива, подредени шахматно. Нито един от тези варианти не е приложен на практика.

Алехандро сам признава за "Си Ен Ен", че повечето нискотарифни авиокомпании нямат голям интерес да променят самолетите си, защото печелят достатъчно. Стандартните превозвачи пък знаят, че който желае по-удобно място, ще си доплати за него.

Нунес Винсенте вижда и че идеята му не събира възторжени отзиви и все още никоя компания не е решила да плати за производството ѝ. "В крайна сметка няма лоша реклама", сигурен е обаче той.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените