Черното невинаги е на мода

Последният петък на ноември, точно след Деня на благодарността в Щатите, е възприет за начало на коледния пазар. Милиони потребители по целия свят трескаво следят оферти за всякакъв тип продукти и услуги.

Любопитен факт е, че името „Черен" първоначално е било символ на тълпата от купувачи, които често били причина за пътни произшествия, а понякога дори и насилие.

Фразата описва тежките поражения около задръстванията на пешеходци и автомобилния трафик в търговските зони. Днес Черен петък е един от най-печелившите дни в годината за търговците на дребно. За да насърчат повече хора да пазаруват, търговците предлагат големи отстъпки, достъпни само в този ден.

Символът на консуматорското общество отдавна се отбелязва и отвъд границите на САЩ, а у нас Черен петък също се превръща в традиция през последните години.

Тенденцията е все по-често големите търговски вериги да стартират промоциите и намаленията си преди Черен Петък и да обявяват "Черна седмица" или "Черен месец", за да изпреварят конкуренцията в привличането на потребителите.

Редица световни брандове противодействат на консуматорския дух, напомняйки, че Коледа е преди всичко време да даряваме с грижа и любов. Пример у нас са магазини dm, които тази година предлагат на българския потребител един малко по-различен петък, като 2% от дневния оборот на 29 ноември от всички dm магазини в страната ще бъдат дарени на Центъра по детска хемодиализа към „Специализирана болница за активно лечение по детски болести - проф. д-р Иван Митев" - София.

Тази кампания е в духа на корпоративната философия на бранда, която води началото си от първооснователя Гьотц Вернер, именно - човекът да е в центъра.

Новините

Най-четените