25 ресторанта за 25 лева в Sofia Restaurant Week от понеделник

Следващата седмица в София усилено ще се ходи на ресторант. 25 заведения с различна кухня стaват част от инициативата Sofia Restaurant Week и ще предлагат тристепенно меню на цена от 25 лева. Тази цена е с 30% до 50% по-ниска от нормалното менюто на съответния ресторант, а пълният списък със заведения можете да видите в сайта на кампанията. Изборът е много голям - от френска кухня и slow food философия до сръбска плескавица и традиционни български ястия.

Кулинарният маратон Restaurant Week е познат е по цял свят в различни разновидности и на места продължава дори цял месец, въпреки името си.

Първото му българско издание ще е само седмица и започва на 11 септември.

Webcafe е медиен партньор на инициативата и в следващите дни ще ви срещнем с трима готвачи и техните кулинарни истории. Едно от заведенията, които можете да посетите, е семейният сезонен ресторант "Багри" на Нели и Митко, за които вече сме ви разкавали.

Над 1500 човека вече са резервирали своя ресторант при очаквани за целия период около 2500, което означава, че ако ще се включвате, трябва да побързате.

„Това е един съвременен градски фестивал, който отговаря на нуждите на космополитните млади хора в София", посочи Кристин Милнър, управител на инициативата Sofia Restaurant Week.

Според нея това е начин хората в София да се отворят към новото и различното, да разчупят навиците си и да потърсят нови приятни вкусове в различни квартали на града.

Заради големия интерес, освен вечеря, заведенията в програмата са решили да предлагат и обяд. А през следващата година изданията със сигурност ще са две - пролетно и есенно.

Инциативата е подкрепена и от Столична община, а за публичното обявяване на Sofia Restaurant Week беше избран Музеят за история на София, където има и постоянна кулинарна експозиция.

Основен партньор на Sofia Restaurant Week е МЕТРО България.

"Повечето от ресторантите, участващи в Седмицата са наши клиенти. В България има около 20 000 заведения за хранене. От тях близо 6 000 са ресторанти, от които 90% са клиенти на МЕТРО.", посочи Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на компанията, който е от няколко седмици на поста и това беше първата му поява пред българските журналисти.

Йенисен уточни, че Седмицата на ресторантите в София дава официален старт на събитията от програмата на МЕТРО „Ден на Предприемача - 11 октомври".

Празникът на независимия бизнес е част от глобална инициатива едновременно във всички 25 държави, в които оперира МЕТРО Кеш енд Кери.

Новините

Най-четените