Да пътуваш като Путин - коя е новата свръхлуксозна руска лимузина

Може би сте виждали снимки на руския президент, настанен в масивна лимузина с агресивен дизайн - именно такава го откара за инагурацията му през май месец миналата година.

И не става въпрос за автомобил с логото на някой от западните автомобилни гиганти, а за една от гордостите на руското автомобилно производство и по-точно на руския Научноизследователски автомобилен и автомоторен институт (НАМИ).

Моделът се нарича Aurus Senat и се разработва от 2013-а насам като част от проекта "Кортеж". След полагането на клетвата си през 2018-а обаче Владимир Путин настоява за промени в хидравличната система, както и за това колата да придобие малко "по-брутален" външен вид.

Резултатът след корекциите, направени от екипа на НАМИ, дебютира този март месец на автоизложението в Женева.

В Швейцария всъщност бяха представени две версии на автомобила. На пръв поглед Senat подозрително много прилича на Rolls-Royce или Bentley, макар че е ясно, че тези сходства с някои от най-скъпите лимузини в света никак не са случайни. Първоначално погледът е привлечен от голямата хромирана предна решетка, която би трябвало да се хареса на целевата аудитория на Aurus.

Със Senat Русия гледа директно към пазара на наистина луксозни автомобили. Разработчиците на Aurus казват, че завладяването на руския пазар за скъпи коли е приоритет номер едно, но също така смятат, че ще срещнат своите почитатели и бъдещи клиенти сред елита от световни поп звезди и бизнес гурута.

По-масивният вариант на Senat - L700 - обаче е предназначен именно за хора от ранга на Путин и то не само заради страстта към големи коли. L700 тежи цели седем тона, което се дължи на факта, че купето му е бронирано. Небронираният вариант е S600 и въпреки че е с един метър по-къс от големия си събрат, все пак изглежда доста впечатляващо на размери.

L700 е дълъг 6,6 метра, а S600 - "едва" 5,6 метра. 20-инчовите джанти придават още по-агресивен вид.

И двата автомобила са задвижвани от хибриден осемцилиндров двигател, който може да работи и на дизел, и задвижван от електричество. Те са с деветстепенна скоростна кутия, а мощността им достига до 600 конски сили.

Големият вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 9 секунди, а "по-компактният" - за 6. По думи на Aurus двигателят е изцяло произведен в Русия, но се твърди, че за разработката са помогнали Bosch и Porsche.

Официално обаче Aurus Senat се представя на публиката като колаборация между руски фабрики и разработчици и международни компании. НАМИ допълват, че за база на модела е използвана чуждестранна мултифункционална платформа. Тя позволява лесно да се правят модификации като промени в дължината на колата, междуосовото разстояние и други.

Всъщност усещането за истински скъп автомобил не идва от външния вид на Senat.

Отвътре купето е направено с много естествена кожа и дърво, допълвани от метални елементи и всичко това, според Aurus, е изцяло руско производство. Тъй като се предполага, че клиентите на марката ще се возят предимно на задните седалки на Senat, на тях е обърнато особено голямо внимание. Задната част на купето е снабдена с две отделни инфотейнмънт системи.

Самите задни седалки могат да се свалят назад с до 45 градуса и въпреки това да са достатъчно безопасни за пасажерите си благодарение на подсилени предпазни колани. Седалките са допълнени и от дизайнерски плюшени възглавници. Има вграден минибар, зареден с кристални чаши, брандирани от Aurus.

Както повечето елитни брандове автомобили, и руският производител ще предлага на купувачите си безброй възможности да променят всеки един детайл на колата според вкуса си. Също в зависимост от предпочитанията на клиента Senat ще идва с три, четири или пет тъчскрийна на предното табло.

Основният въпрос обаче е дали всички тези характеристики ще са достатъчни, за да изместят от сърцата на руските олигарси и световните знаменитости марки като Maybach и Rolls-Royce.

Единственото сигурно нещо след края на изложението в Женева е, че Русия и Aurus имат сериозни амбиции да навлязат на пазара на луксозни автомобили.

Новите модели ще бъдат пуснати на европейския пазар най-късно през 2021-а. Говорителката на марката - Лидия Жданова - уточни, че цената на Senat ще бъде публично обявена след април месец тази година, въпреки че вече се приемат предварителни поръчки. Говори се за стартова цена от около 160 хил. долара за по-малкия вариант.

Забавяне в изпълнението на поръчките може да дойде от производството на НАМИ и Aurus, което засега е лимитирано. Надеждите са обаче след отварянето на завода в Татарстан, производството да достигне до 500 бройки годишно. От екипа на Aurus работят и по скорошна премиера на автомобил от SUV сегмента.

Новините

Най-четените