Продажбите на първия сглобен в България електромобил започват през ноември, съобщи пред "Новинар" председателят на Индустриален клъстер "Електромобили" Илия Левков. Той обясни, че изминаването на 100 км с возилото Vromos Kiwi ще струва само 4 лева. Малката двуместна кола ще струва 20 000 лв. без ДДС и ще се предлага на изплащане.
Електромобилите се сглобяват в Бургас с части, които пристигат с кораб от Китай. За задвижване се използват по два акумулатора с живот от 800 цикъла и 10-киловатов електрически мотор, като едно зареждане гарантира между 100 и 150 километра път. Общото тегло на колата, заедно със захранването, е 755 килограма. Моделът е удобен за града, тъй като има дължина от по-малко от три метра.
Освен Kiwi, Vromos ще произвеждат и електроскутери с цена от 1 600 лв. без ДДС и възможност за до 60 километра път с едно зареждане. За зареждането на акумулатора на скутера са необходими 5 часа, а за лекия автомобил - 7 часа. И двете возила се зареждат в домашни условия в гаража.
Индустриален клъстер "Електромобили" беше част от работната група, която разработи Националния план за действие за насърчаване производството и ускореното навлизане на екологични превозни средства. В него е предвидено да се дават 5000 лв. бонус от държавата на всеки, който купи "зелен" автомобил. При покупката на хибридна кола се предвижда премия от 2500 лева.
Като цяло добре, но 20,000 лева за толкова малка и неудобна кола ми се струват много ...
Caralyze ... идеята е да си избиеш инвестицията с по-малък разход за придвижване. Ако с кола на газ имаш разход от 12 л./100 км = 15 лв./ 100 км за 10 000 км = 1500 лв. А с електрическия автомобил 4лв/100 км за 10 000 км = 400 лв. т.е 1000 лв спестяваш. А 10 000 км е един не много голям пробег, но е възможен за 1 година. Наистина май няма смисъл да се дават 20 000 лв. за да спестяваш 1000 лв. на година. И 2000 лв. да спестяваш на година, пак няма смисъл.
Интересно ми е какво се случва с пробега при -15гр. А още по-интересно е има ли отопление това чудо. Че като гледам какъв клинч е навън, ако трябва човек да мръзне в някое задръстване за тия пари... То даже не може да се мушне нещо вътрешно согревающо, нали се води автомобил.
Електрическа китайска количка - каква добра идея, нали? Купуваш я за 24 000 лева, батериите позволяват 800 цикъла на заряд и разряд, енергията би трябвало да е достатъчна за около 100 километра пробег. 800 цикъла по 100 километра са пробег от около 80 000 км. Да приемем, че с автомобилчето ще ходите на работа и отиване и връщане са около 60 километра (я пазарувате, я имате дете, което се води и взима от детска градина, та нека са 60). В годината ще го използвате около 300 дни, а в останалите ще спите или ще сте извън града, за което ви трябва друг транспорт и китайското чудо си почива. 300*60=18 000 * 4,4= 79 200 (или грубо 80 000 км пробег по план) Тоест, дори да не я напъвате, колицата ще може да се използва с оригиналните батерии около 4 години и половина. 24 000 / 4,4 = 5454 лева на година, без цената на електричеството. С електричеството става около 6500. След четири години нови батерии. Такса за рециклиране на старите ... Абе чудесна идея, нали - китайска електричка ...
Може ли един въпрос, малко в страни от темата? Какво ще стане след 10г., когато ще сме отговорили с "НЕ" на въпроса за АЕЦ, а се напълним с такива играчки? Ще трябва да си монтирам по една вятърна мелничка на балкона, пардон електрогенератор? За да си зареждам играчката? Иначе от къде мощност за тези "еко-автомобилчета"?
Тоя електромобил от Бургас ще му стигнели тока да дойде до София да го видим?
Мамин златен "Абе", във Франция има най много АЕЦ в света, но това лято внасяха електричество от ... Германия, която затврая своите атомни централи. Знаеш ли защо? Защото през лятото, когато е много горещо не стига вода от езерата и реките за да охлаждат централите. В Германия, а и Испания, които инвестираха в слънчеви и вятърни паркове, през лятото пък има излишък от електричество и си изнасят хората. Та, не бери гайле, ще има ток и без любимата на всичкото комунистическа кратуна АЕЦ Белене.
Гледам дори и слепите познаха кой е комунист, кой не. Браво! Който е за АЕЦ, няма начин да не е комунист. Просто няма как да е другояче. Честна пионерска!