Лошото момче на KIA

Когато преди малко повече от година KIA представи Stinger в Милано - градът на модата и дизайна, всички присъстващия бяха "Уау". Живеем във време, в което политическата коректност изисква да се говори за електрически автомобили, кожените чанти вече не са от кожа, а на дизела се гледа като старата нафтова печка на баба ви.

На този фон KIA показа характер и извади жилото - Stinger има перфектните спортни мерки - V6, 3.3 T-GDI, би-турбо. 370 к.с., 8 -степенна автоматична скоростна кутия, 4х4. Ускорение от 0 до 100 к/ч  за 4.9 сек. и няма никакво намерение да вее знамето на устойчивата среда. За всички възмутени КИА предлага 100% електрически Soul и Niro Hybrid.

На автосалона в София Stinger освен, че събра погледите, се сдоби и с първите си собственици. Разбираш, че кризата е минала, когато семейният автомобил отстъпи на таргетирания избор, а клиентите са готови да платят за кола без да са я карали. Stinger е точно онова удоволствие, което човек би искал да си достави за себе си.

Чудесно е, разбира се, че в Stinger има място и за още няколко спътника, говорим все пак за грандтурер. Това е кола, която трябва да ви е удобна да пътувате с нея на дълги разстояния. Да я карате дръзко и бързо, когато сте в настроение или да се оставите на адаптивния круиз контрол и просто да се возите.

В Милано представиха Stinger в червено - най-силният цвят за автомобил с толкова спортен дух. Тук в София обаче ме чака класиката - черен Stinger с червен интериор.

Ще прекараме един уикенд заедно.

Тази кола е направена, за да впечатлява - хромирани огледала, въздушни отвори на капака, аеродинамични хриле от двете страни на предницата, червени спирачки Brembo, четири ауспуха, заден дифузьор и агресивна предна броня.

A post shared by Webcafe.bg (@webcafe.bg) on Feb 23, 2018 at 6:35am PST

Да ви кажа, че свиквате със Stinger ще ви излъжа. Просто сядате и карате. На хубавото няма какво да му се свиква. Педалите са точно толкова твърди, колкото трябва, воланът е сред най-добрите спортни волани. Всичко по уредите си е там, където очаквате. Чудесно е, че от KIA не са се изкушили да набутат уредите на един - да не кажа два айпада посредата и с това да приключат, а след това да оставят на вас да търкате отпечатъците от екрана и да се чудите кое къде беше, докато карате с 200.

От KIA са си затворили очите пред негласното споразумение между германските производители за ограничаване на скоростта до 250 км/ч и ви предоставят емоцията от 270 км/ч. максимална скорост - един корейски бранд може да си го позволи. Въпреки че, ако си говорим за националности, германците зад Stinger преобладават.

KIA Stinger е разработен в дизайнерския център на марката във Франкфурт. Зад успеха й стои германецът Питър Шрайер, заедно с Грегъри Гийом, главен дизайнер на европейското подразделение на КИА Моторс.

Шрайер е гуруто на автомобилния дизайн, има пожизнена награда за принос в дизайна, също като легендите Серджо Пининфарина и Джорджето Джуджаро.

Шрайер е човекът отговорен за създаването на един от най-красивите модели на Audi - култовото Audi ТТ. 20 години по-късно Шрайер отново "отвърза" мечтите и направи KIA Stinger.

От силно изразителната предна част на автомобила, през стегнатия страничен силует, до излъчващата непоколебима мощ задна част на Stinger - всичко това говори за осанка и характер на атлет.

Цялата кола е много балансирана откъм пропорции. Стъпва на пътя точно като спортна кола, а звукът на двигателя ви е като на готова за скок пантера -

не сте решили, не сте нападнали.

Stinger завива прецизно и директно, нито за момент не губите усещането за връзката с управлението. Набира светкавично и има прекрасна динамика. Състезателният дух у вас е предизвикан. Това не е кола, с която да си смятате разхода от София до Стара Загора, а да се наслаждавате на шофирането. Удобните седалки допринасят доста за това, само трябва да си поиграете и да ги нагласите.

Представянето на двигателя Stinger дължи на още един германец - Албърт Биерман, който е бил отговорник за динамичността на моторите в BMW M GmbH, а цялата настройка на мотора KIA правят на пистата в Нюрбургринг.

Спирам я за снимки до Квадрат 500. Минути след това зад мен паркира огромен автобус с гръцки туристи. Фотоапарти горе. Не всеки ден се вижда KIA със спирачки Brembo. Отнема време докато разбереш, че Maserati-то май е Audi, но всъщност е KIA.

Факт, че със Stinger KIA се нареди до най-големите.

В тест ревютата се състезава рамо до рамо до Audi, BMW и Mercdes, само че струва много по-малко от тях.

Благодарение на KIA Stinger за първи път марката въобще се класира за конкурса Кола на годината в Европа. Stinger стана един от 7-те финалисти, избрани от 60-членно жури, съставено от автомобилни журналисти от цяла Европа.

Stinger обра и други престижни награди. От началото на 2018г. моделът получи наградата "Shift Award Vehicle of the Year" от Roadshow by CNET 2018 и бе отличен от MotorWeek 2018 като "Най-добрият модел на годината".

Автомобилът стана "Кола на годината" в Словакия, "Performance Car of the Year" в Англия и бе отличен с титлата "Trophеe Argus 2018" от водещи френски медии.

Грандтурерът спечели и една от най-престижните награди за дизайн - 2018 "iF design award", докато 3,3-литровият V6 двигател с турбокомпресор бе определен като един от 10-те най-добри за 2018 двигатели според Wards.

На годишния конкурс Red Dot, който се състои от популярни международни експерти в областта на дизайна, KIA Stinger се сдоби и титлата "Best of the Best".

Трябва да се признае, че Stinger е нещо много различно и вълнуващо по отношение на дизайн, характер и управление.

Stinger не е затворен проект за KIA, в маркетинговите планове на марката е да ъпгрейдва модела с добавянето на нови цветове, джанти, двигатели и оборудване.

Слуховете говорят и че не е изключено да видим и по-луксозна версия на Stinger с още повече конски сили под капака.

Новините

Най-четените