Alfa готви съперник на 3-ата серия на BMW

Новият седан на Alfa Romeo - Giulia, който ще дебютира на пазара в края на 2013 или началото на 2014, трябва да е сериозен съперник на 3-ата серия на BMW. Това е амбицията на италианците, а според източници от FIAT босът на италианския автомобилен гигант Серджо Маркионе е твърдо решен да възроди популярната, но залиняла марка Alfa Romeo.

Giulia ще е първият модел от гамата нови автомобили, които маркират възраждането на Alfa. След Giulia ще се появят спортния 4C със средноразположен двигател (на пазара през първата половина на 2014), възродения Spider (2015) - с тяхна помощ италианската марка трябва да се завърне триумфално на световния пазар.

Giulia ще е с предно задвижване, това е сигурно, но изборът на име все още не е официален. Giulia е названието, което в Alfa използват при означението на новия модел. Автомобилът ще се появи първо във версия седан, а след това и като комби.

Предполага се, че цените на Giulia на европейския пазар ще стартират около 22 000 евро за базовата версия с 1,4-литров MultiAir двигател с мощност 120 конски сили. Силната страна на новите модели на Alfa е планираната гама нови бензинови турбо двигатели, които ще са запазени ексклузивно за марката, като сред влиза и нова версия на особено сполучливия 1750 TBi, който присъства в 159 и Brera, както и фамилия дизелови мотори, разработени от FIAT.

Наскоро Маркионе обяви, че за моделите на Alfa ще се използват двигатели, които няма да се появяват в колите на FIAT. Това е логично, като се има предвид, че най-вероятно гамата на FIAT ще се свие сериозно, с акцент основно на Panda и 500, така че тази прогноза ще се окаже точна.

Giulia ще получи и MultiAir версия на най-новия бензинов Pentastar V6 на Chrysler, въпреки че като цяло, този мотор не е предвиден да се появи на европейските пазари. задвижването на четирите колела ще се предлага като опция, а това ще е важна черта от оборудването на автомобила за Северна Америка - Маркионе има абмицията да върне Alfa Romeo на тези пазари.

В Европа Giulia ще се бори срещу Audi A4 и 3-ата серия на BMW, като този пазарен сегмент се развива добре, за разлика от D-сегмента, където се подвизава Ford Mondeo и който се свива доста бързо.

За създаването на Giulia, чийто дизайн също не е окончателно потвърден от босовете на FIAT, ще се използва третото поколение на платформата Compact. Втората генерация на тази платфолма се използва сега при Dodge Dart и предназначения за Китай FIAT Viaggio. На практика при Giulia ще се използва модернизирана версия на платформата на Dart с по-дълго междуосие и подобрения в независимото задно окачване.

Тази есен трябва да бъде потвърдено как ще изглежда екстериорът на Giulia, а официалното представяне на модела е предназначено за средата на 2013.

От FIAT потвърдиха, че е възможно Giulia да се произвежда и в Щатите, в завода в Илинойс, където се сглобява и Dodge Dart. Това ще спомогне за по-ниските разходи при връщането на марката на американския пазар, от който тя се изтегли през 1995.

Присъствието на Giulia на европейския пазар не буди съмнение, а най-вероятно моделът ще се появи и в Китай, като там също ще има организирано производство на автомобила, редом с Viaggio.

#1 Блуждаещ читател 09.08.2012 в 18:33:22

ААААххх.... Оргазъм за всичките ми сетива.

#3 Блуждаещ читател 10.08.2012 в 09:13:00

Когато иде реч за визия, италианците нямат равни. А иначе, ако трябва да се спазва правилника, няма никакво значение какво има под капака.

Новините

Най-четените