Следващият Megane RS: с по-малък мотор и автоматик

Следващото поколение на спортния Renault Megane RS ще представлява доста по-различен автомобил от актуалния модел, който все още е на пазара. Информацията е на няколко специализирани германски медии и едва ли ще се хареса на най-верните почитатели на продуктите на Renault Sport.

Сега Megane RS е изключително близък до състезателните коли ежедневен автомобил с 2-литров турбо мотор с мощност 275 конски сили, купе с две врати и невероятно поведение на пътя и вдъхновяваща динамика. Да не пропуснем и почти перфектната предавателна кутия и тежкия съединител, който обаче тормози някои от шофьорите в натоварения градски трафик.

В близко бъдеще това обаче ще се промени и Megane RS ще поеме по противоречивия път, по който тръгна и развитието на друга икона на Renault Sport - Clio RS.

За да намали разходите по създаването и развитието на Megane RS, в Renault са се отказали от версията купе и спортният модел отново ще се предлага като хечбек с пет врати. Агресивната аеродинамика обаче остава характерна особеност на модела - крила и елементи в стил Формула 1, широки прагове и по-широки калници, както и спойлер на ръба на петата врата.

От Renault вече потвърдиха, че компанията ще се откаже от 2-литровия турбо мотор с 275 конски сили, който се използва сега при Megane RS, тъй като агрегатът не отговаря на новите и по-строги стандарти за вредните емисии, които ще влязат в сила в следващите няколко години. При Megane RS даунсайзингът ще намери израз при използването на 1,6-литров турбо двигател - еволюция на мотора, който сега задвижва актуалния Clio RS. В това няма нищо лошо, все пак WRC автомобилите се задвижват от 1,6-литрови турбо двигатели.

Предполага се, че топ мощността на следващия Megane RS ще е около 300 конски сили.

Тук обаче идва неприятната новина. Сега Megane RS се предлага само с 6-степенна механична трансмисия, а Clio RS - с EDC трансмисия с два съединителя, която обаче не е с достатъчно динамични настройки и така „спестява" част от мощността и въртящия момент на мотора. Същият тип трансмисия ще получи и новият Megane RS.

Най-верните фенове на Renault Sport ще останат разочаровани, но в компанията вярват, че това решение ще доведе до повече продажби на Megane RS и ще привлече нови клиенти към спортната версия на модела. Проучванията показват, че на ключови пазари като Великобритания и Австралия, клиентите са склонни да приемат EDC трансмисия на борда на Megane RS, която ще позволява по-бързо превключване на предавките.

Според списание Auto Bild новият Megane RS ще се появи най-рано през 2017 година, а четвъртото поколение на Megane излиза на пазара през пролетта на следващата година.

Новините

Най-четените