Скандал с новия Grand Cherokee в Швеция

Новото поколение на Jeep Grand Cherokee продължава успешните традиции на американския всъдеход, който през годините се доказа като надежден и здрав автомобил. Но тестовете на едно шведско списание показаха, че новият автомобил не е особено стабилен, след като се провали на т.нар. "Лосов тест".

Въпросният тест, който представлява рязка смяна на посоката при движение със скорост над 60 км/ч за заобикаляне на препятствие на пътя, нашумя преди години, когато на него се провали първото поколение на А-класата на Mercedes, което доведе до спешно дооборудване на модела.

В интерес на истината повечето съвременни автомобили нямат никакви проблеми с преодоляването на това изпитание, а то сериозно напомня много критични ситуации, които се появяват в ежедневното шофиране.

Тестваният от шведското автомобилно списание World of Technology Jeep Grand Cherokee Overland демонстрира опасна нестабилност при смяната на посоките, изправя се на две гуми и е на крачка от страничното преобръщане.

Линус Проиц, който отговаря за теста от страна на списанието, обяснява, че версията Overland се предлага в Швеция с 20-инчови колела, система за защита от преобръщане и система за електронен контрол на стабилността. Всъщност, видеото от теста показва, че тези системи работят.

След теста стана ясно, че от Chrysler - производителят на автомобилите с марка Jeep все още няма официален отговор, а Линус Проиц призовава продажбите на тази версия на Grand Cherokee да бъдат спрени.

Малко по-късно обаче гръмна големият скандал.

Една от фен страниците на Chrysler - Allpar, публикува статия, според която целта на теста е била да се стигне до преобръщане - автомобилът е бил претоварен и затова се е стигнало до тази реакция при смяната на посоката на движение.

Освен това, в статията на Allpar се казва, че представителите на списанието са изпълнили отново теста - заедно с инженери на Chrysler - с три различни автомобила, вече "коректно натоварени", които са направили 11 опита и нито един от тях не е изпаднал в критичната ситуация, която се вижда на видеото.

Броени дни по-късно дойде и официалната реакция на Chrysler - компанията обяви, че разследва инцидента, но застана зад тезата, че автомобилът е бил претоварен и този тест не представлява задължителна част от изпитанията, на които се подлагат новите модели.

Явно, историята още не е приключила.

Новините

Най-четените