Продадоха всички Tesla Model S

Преди около месец 1500 купувачи на Model S си направиха труда до отскочат до завода NUMMI на Tesla, за да видят как върви производството на автомобилите им в новата база в Калифорния.

Някои от тях дори получиха възможност да покарат и първите предсерийни образци - отлично решение за хора, които вече са платили по 5000 долара за автомобил, чийто доставки ще започнат догодина.

Сега обаче стана ясно, че тези 1500 купувачи са само част от желаещите да карат Tesla Model S - според изпълнителният директор Елон Мъск всички автомобили от този модел, които предстои да бъдат произведени пред 2012 - 6500 бройки, са вече продадени.

Мъск обяви информацията в интервю за телевизия Bloomberg, като допълни, че повечето от тези купувачи са нови за Tesla, като само 600 от тях притежават и друг автомобил от марката - Roadster.

Естествено, след тази добра новина, Мъск поднесе и приятната изненада - с оглед на развитието на бизнеса на Tesla, очаква се компанията да излезе на печалба през 2013 - доста по-бързо в сравнение с очакванията на пазарните анализатори.

Интересното е, че от Tesla все още не позволяват на американските автомобилни журналисти да шофират новия електрически седан Model S, но част от тях получиха възможност да се повозят в някои от предсерийните образци в Калифорния.

И първите им впечатления са повече от позитивни. Model S е достатъчно голям автомобил за вкусовете на американците - дълъг колкото новия Jaguar XF и по-широк от S-класата на Mercedes.

Конструкторите са успели да постигнат равен под, а удълженият багажник позволява инсталирането на две детски седалки - прийом, зает от комби моделите от 70-те години, като седалките гледат назад. Все пак, височината в купето не е особено впечатляваща, тъй като подът е повдигнат, заради батериите, които са инсталирани под него.

Впечатленията на купувачите от интериора са изключително положителни - арматурното табло е все едно проектирано от дизайнерите на Apple, което е комплимент, а при подреждането и подбора на уредите, с които работи водачът няма изненади. В Model S се изполва кормилна колона, осигурена от Mercedes, но все пак, воланът носи емблемата на Tesla.

Електродвигателят осигурява динамично ускорение, мощността му е 362 конски сили. С него Model S се ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди, а максималната скорост на луксозния седан е 230 км/ч. Подобно на всички електромобили и тук отсъства предавателната кутия, заместена от редуктор на предавките, който работи с постоянно скорост.

Някои от клиентите споделиха, че окачването на Model S е една идея по-твърдо и стегнато, отколкото са очаквали. Като цяло обаче всички са доволни от поведението на колата, а главният инженер на проекта Питър Роулинсън допълни, че стабилното поведение на автомобила се дължи и на сваления ниско център на тежестта, за което е спомогнало и разположението на батериите.

Базовата версия на Model S ще струва в Щатите 57 400 долара, а заедно с цената върви и другата най-важна информация за един електромобил - пробегът. В този случай става въпрос за 260 километра. С още 10 000 долара отгоре, купувачът ще получи батерия, осигуряваща 330 километра пробег и все още неуточнен пакет екстри в автомобила. Допълнителни 20 000 долара пък ще струва версията с почти 500 километра пробег с едно зареждане.

Въпреки, че така цената отива на 77 000 долара, Model S все още има предимство пред основния си конкурент - Fisker Karma - новото поколение на автомобила струва 96 895 долара. Но тук става въпрос за различни концепции - при Fisker има и двигател с вътрешно горене, който зарежда батериите по време на движение - като при Chevrolet Volt, но и в двата случая пътят към масовото производство на електромобили е вече открит.

#1 Калоянчо 03.11.2011 в 09:31:19

Това няма ли двигател с вътрешно горене???

#2 boris 03.11.2011 в 11:47:34

екстериорният дизайнер, да не е същият като на Мазерати

#3 solaar 03.11.2011 в 14:29:51

Направо е одрало кожата на Quattroporte-то.

#4 Vankata_820 04.11.2011 в 13:53:36

Тролейбусче без щеки и с много яки батерии - хубаво акумулаторно Мазерати - дано не гърми при удар!

#5 countach 05.11.2011 в 02:07:48

глупости. одрало е кожата на мазда 6. след кратък поглед в уики-то мнението ми се потвърди... Initial design was created by Henrik Fisker, and later re-styled by Franz von Holzhausen who previously worked for Mazda North American Operations.[6][7][8]

Новините

Най-четените