Ако за Европа всички пътища водят към Рим, то за Lamborghini всички пътища водят към Countach.
Легендата на бранда е представена като концептуална кола още през 1971 г. на Женевското автошоу и оттогава е може би най-популярният модел на компанията.
А за 50-ата си годишнина моделът идва в нов, хибриден вариант.
Както казва Мит Боркерт, началникът на дизайнерският отдел в Lamborghini, пред "Road and Track", Coutach е "ДНК-то на тази фирма". По тази причина новият вариант е почти еднояйчен близнак с предшественика си със същия ултранисък профил, аеродинамична форма и агресивни фарове, които не могат да се сбъркат.
Разполага с 12-цилиндров двигател, който е разположен точно зад двете седалки. Разбира се, разликата е, че Countach вече е хибрид и докато колата е в движение, тя зарежда суперкондензатор, който впоследствие добавя допълнителна мощност.
При по-ниска скорост въпросният кондензатор пък спомага за по-плавното превключване между скоростите при трансмисията, която повече прилича на такава в професионален спортен автомобил, отколкото в суперкола извън пистите.
Countach е със задвижване на четирите гуми и може да достигне до 802 конски сили.
769 от тях идват от двигателя с вътрешно горене, а допълнителните 33 - от вече споменатия суперкондензатор, който се намира от едната страна на скоростната кутия. Системата е подобна на тази, която вече познаваме от Lamborghini Sian, представен във Франкфурт през 2019 г.
На външен вид обаче Countach е почти непроменен. Когато Боркерт пристига в Lamborghini преди шест години, той заявява, че има "две или три грандиозни идеи". Една от тях е нов Countach, който отговаря на тенденциите на XXI век - хрумване, което със сигурност не се е въртяло само в неговата глава.
Боркерт е категоричен, че няма намерение да променя революционно дизайна на автомобила и да го прави по-съвременен, защото по негово мнение видът на Countach е непреходен. Работата по версията от 2021 г. минава и през разговори с дизайнера на оригиналния модел - Марчело Гандини.
И въпреки че Гандини не участва пряко в разработката, колата минава и през неговото финално одобрение.
Главният изпълнителен директор на Lamborghini - Стефан Винкелман - на свой ред заявява пред "Си Ен Ен", че не е особен фен на ретро колите, затова и е настоявал все пак Countach да не е точно копие на оригинала. Затова и в новият вариант има вложени толкова технологии, че го наричат и "Революция 1.0".
Основата е изработена от карбонови нишки и е подсилена с алуминиев профил. Радиаторът е преместен встрани, за да може предната част на автомобила да е възможно най-ниска. 12-цилиндровият двигател е разположен малко по-напред за по-добро разпределение на теглото на колата.
Позициите на шофьора и спътника му също са преместени по-напред.
Прорезите в задната част на покрива са наречени "Periscopico", тъй като вместо традиционно огледало за обратно виждане, водачът има своеобразен перископ, който позволява да се вижда какво се случва зад колата.
Стъкленият люк пък може да бъде затъмнен, ако слънцето е твърде ярко. Предните фарове обаче запазват правоъгълната си форма, точно както е и в оригиналния модел.
Всичко това идва на своята цена, която в случая ще е 2,6 млн. долара.
Планира се от Lamborghini Countach да бъдат произведени точно 112 бройки, но от компанията смятат, че ако хибридната технология допадне на клиентите, ще я вложат в още редица свои автомобили.