Електромобилите ще сложат края на една ера - тази на спортните суперколи с двигател с вътрешно горене.
Може би бъдещето идва по-бързо, отколкото предполагаме, защото двама от производителите на подобен тип автомобили вече обявиха кои ще са последните им модели с такова задвижване.
Lamborghini ще каже "Чао" с 12-цилиндров Aventador.
От компанията гледат на него като на последния наследник на Lamborghini Miura - може би първият автомобил, който може да се класифицира като "суперкола".
Като дизайн при новия Aventador няма особени изненади - брандът запазва иконичния си агресивен вид с изключително нисък профил, изтеглени фарове и заострени линии, като този път последните умишлено са още по-изострени.
Автомобилът има и повече мощност от своите предшественици и се хвали със 769 конски сили - с 39 повече от предходния Aventador. Двигателят пък е с впечатляващите 6,5 литра обем и задвижване на четирите гуми едновременно за възможно най-добра маневреност. Спортният звяр е с осемстепенна автоматична скоростна кутия и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди.
Водачът ще има възможността да избира между четири отделни режима на каране, сред които спортен и екологичен.
И като последен от своя вид, новият Aventador ще бъде по-скоро бутиков екземпляр - от него ще бъдат произведени 250 кабриолет варианта и 350 купе версии. Цените започват от 500 хил. долара за купето и 550 хил. - за кабриолета.
Оттам нататък компанията ще премине към производството на plug-in хибриди и изцяло електрически автомобили, като до 2024 г. се планира всяка нова кола, излязла от тяхната фабрика, да е хибрид. Дотогава се очаква да видим и първия напълно електрически автомобил, който ще е с четири седалки и по-семейна ориентираност.
Lotus също вижда бъдещето си напълно електрифицирано.
Те ще се сбогуват с не-електрическите коли с чисто нов Lotus Emira. Без особени изненади Emira изглежда впечатляващо, а от Top Gear я наричат "най-добре изглеждащата кола", която са виждали напоследък. Оттам уточняват, че и в технично отношение колата е също толкова забележителна, колкото и на външен вид.
Спортният автомобил ще се предлага в три основни цвята - "адско жълто", "Сенека синьо" и класически черен мат. Задвижва се от четирицилиндров двигател, който е производство на AMG и ще е първият и последен двигател от тази марка, който ще бъде монтиран на Lotus.
Emira също ще идва в две разновидности - с 360 и с 400 конски сили. По-мощният вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди, а малко по-слабият, ако въобще можем да използваме тази дума, ускорява за 5 секунди.
Освен с нов двигател моделът ще се ползва и с нова скоростна кутия с двоен съединител, която предоставя повече маневреност, отколкото стандартната автоматична скоростна кутия със стандартен съединител.
Оформлението на купето на Emira е вдъхновено от космическите кораби.
Моделът разполага със спортен волан и два отделни дисплея - един точно пред водача и един на стандартното място, на което е разположена инфотейнмънт системата. Автомобилът ще е наличен на европейския пазар през следващата година, а цената му започва от около 72 хил. евро за най-базовата версия.
След реализирането на Emira от Lotus ще се обърнат към производството на изцяло електрически коли, като най-забележителна е амбицията им да произвеждат електромобил с 1900 конски сили.
А както казват от компанията - никой все още не се е оплакал, че колата му няма ауспух.