Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Karma - новият стар играч при електромобилите

Едно е сигурно - американската компания с китайско финансиране ще се цели високо Снимка: karmaautomotive.com
Едно е сигурно - американската компания с китайско финансиране ще се цели високо

Пазарът за луксозни електромобили се разраства. Е, не със скоростта, с която го прави сегментът на SUV автомобилите, но се появяват все повече електрически коли, които комбинират в себе си скорост, грижа за природата и, не на последно място, лукс като при премиум имената в бранша.

С такива амбиции е и Karma - компания, която беше пред фалит, но сега има реалният шанс да влезе в пряка конкуренция с Tesla, Lucid и Lotus.

Фирмата е странен хибрид сама по себе си - създадена е в САЩ, седалището ѝ се намира в Калифорния, но получава силна финансова подкрепа, идваща от Китай, която всъщност я спасява от банкрута.

Мениджмънтът на Karma обмисля да подаде документите, с които официално да обяви фалит, когато китайската Wanxiang Group - конгломерат от компании за авточасти - решава да инвестира.

Така по информация от The Verge американският бранд получава между 5 и 10 млн. долара финансиране за разработка на нови модели луксозни хибриди и електромобили. Разбира се, сумата се предоставя под формата на заем, който ще започне да бъде изплащан в момента, в който Karma се докаже като печеливша инвестиция.

Вложението на Wanxiang Group е с ясната цел Karma да стане реален конкурент на Tesla, чийто акции в момента са доста нестабилни, и на Nikola - друг стартъп за електрически превозни средства, който тепърва набира скорост. Освен това китайската фирма се надява да даде добър пример и да привлече още инвестиции в Karma.

Американският автомобилен производител разполага с всичко необходимо - технологии, производство и търговци, категоричен е Пин Ни, президентът на Wanxiang.

Снимка: Getty Images

Има основание за думите му. През 2019 г. Karma беше на път да постигне доста голям успех с електрическата си версия на спортния седан Revero. Брандът достави около 500 такива електромобила, цената на всеки от които започва от 140 хил. долара. Моделът се прие наистина добре от клиентите заради стилния си вид и прилични характеристики.

Revero може да измине около 480 километра с едно зареждане на батерията, разполага с 536 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди.

Сега, след инвестициите от Китай, за Karma е време да разшири каталога си и да предложи на потребителите нещо ново и, по възможност, невиждано до момента. Отсега е ясно, че компанията подготвя GTE версия на Revero, както и свръхлуксозна суперкола от високия ценови клас. За втория автомобил обаче до момента няма никаква допълнителна информация.

Снимка: karmaatomotive.com

Интересното е, че ще се работи и по електрически тежкотоварен камион, чийто прототип трябва да видим до края на годината.

Електрическите камиони са ниша, на която все още твърде малко имена в бранша обръщат внимание, въпреки че търсене със сигурност има. Гиганти в доставките като UPS и FedEx заявяват, че биха закупили подобни транспортни средства като част от политиката си да намалят въглеродния си отпечатък колкото се може - повече.

Освен това се очаква скоро Tesla да обявят приходите си за второто четиримесечие. Ако те са на ниво, в сегмента на електромобилите ще бъдат вложени още повече средства, които да засилят конкуренцията. От Karma пък се очаква да разработи различни модели електромобили и хибриди, за да се опита да налучка вярната и успешна ниша за себе си.

Едно е сигурно - американската компания с китайско финансиране ще се цели високо, за да се превърне в наистина опасен съперник на полето на електрическите превозни средства.

 

Най-четените