Volkswagen все по-уверено дава заявка, че светлото електрическо бъдеще тепърва предстои за бранда.
Компанията има силно присъствие на тазгодишното автомобилно шоу в Пекин, като показа няколко модела, включително и Volkswagen ID.4 - електрическото SUV в серийно производство, което обаче е малко скучно.
Затова далеч по-интересно се оказва концептуално SUV, което идва със заявката, че е насочено към най-младите потребители.
Volkswagen ID. CODE е компактен електрически кросоувър с далеч по-отличителен дизайн.
Докато Volkswagen ID.4 от неопитно око може да бъде сбъркан с Tesla Model X, ако ги няма емблемите отпред и някои отличителни детайли, концептуалният електромобил не прилича на никой друг конкурент на пазара.
ID. CODE има далеч по-нисък, елегантен и фин профил със скосена задница и дълга тясна LED лента вместо задни фарове.
Предната част вече няма никаква имитация на решетка и вместо нея виждаме два издължени LED фара. Брандът ги нарича "интерактивни и намигащи очи" и подчертава, че те придават по-симпатичен и приятелски вид на електромобила.
Volkswagen не крият, че другото им вдъхновение е била и играта Gran Turismo и гладките плавни линии на спортните бегачки там.
За да се хареса на технологичните маниаци, Volkswagen ID. CODE е бъкан с нови екстри.
На първо място, електрическото SUV има система за автономно шофиране от четвърта степен. То е снабдено с богат набор от сензори и камери и позволява на водача почти напълно да отстъпи карането на електромобила и да се отпусне в удобната си седалка.
И като казахме "седалка" - двете предни седалки във ID. CODE могат да се въртят на 180 градуса и да се накланят до почти хоризонтална позиция, за да са комфортни за сън.
Купето е с интерактивно осветление, контролирано от софтуера на колата. Всеки от водачите може да създаде собствен софтуерен аватар, който да има собствена мелодия за посрещане и предпочитана светлина в интериора.
Всичко това се включва автоматично, щом шофьорът приближи електромобила.
Интерактивните светлини, посочват от Volkswagen, би трябвало и "да си взаимодействат с другите шофьори при автономно управление".
За батерията не се знае нищо, освен че е литиево-йонна. Няма и информация какъв пробег би имало подобно SUV.
Така или иначе в блога си Volkswagen подчертават, че за момента Volkswagen ID. CODE е само и единствено концептуален електромобил. Това се подразбира най-малкото от обещанията за толкова автономно управление, което за момента е доказано като неработещо по редица причини.
Другите технологии, които компанията показа в Пекин, никак не звучат чак толкова фантастично. Дизайнът пък определено е доста секси и би ни се искало да го видим и в серийно производство.
Има надежда това да се случи все пак, защото Volkswagen подчертават, че ID. CODE е "началото на изцяло ново поколение SUV-та".