Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Осем легендарни автомобила на Ford: Американска мощ и над 110 години история

Американска мощ, заимстван от европейците стил, безкомпромисен комфорт - към това се стреми компанията Ford с почти всеки свой автомобил. И до днес инженерите на фирмата се стараят да спазват принципите, които самият Хенри Форд е отстоявал. 

А за да си ги припомним и ние, ето осем автомобила Ford, които със сигурност ще останат в историята: Снимка: fordauthority.com
Американска мощ, заимстван от европейците стил, безкомпромисен комфорт - към това се стреми компанията Ford с почти всеки свой автомобил. И до днес инженерите на фирмата се стараят да спазват принципите, които самият Хенри Форд е отстоявал.

А за да си ги припомним и ние, ето осем автомобила Ford, които със сигурност ще останат в историята:
Ford Shelby GT350 от 1965 г. 
Колаборацията между Карол Шелби и Ford дава на света спортен автомобил, който е сред най-уважаваните високоскоростни коли и до ден-днешен. Автомобилният състезател дълго изпипва аеродинамиката и дизайна на колата и резултатът е бърза, стабилна и ефикасна на пътя машина. Под капака има осемцилиндров двигател и 270 конски сили. Снимка: fordauthority.com
Ford Shelby GT350 от 1965 г.

Колаборацията между Карол Шелби и Ford дава на света спортен автомобил, който е сред най-уважаваните високоскоростни коли и до ден-днешен. Автомобилният състезател дълго изпипва аеродинамиката и дизайна на колата и резултатът е бърза, стабилна и ефикасна на пътя машина. Под капака има осемцилиндров двигател и 270 конски сили.
Ford Shelby Cobra от 1966 г. 
Shelby Cobra се опитва да комбинира доза от европейския автомобилен дизайн с типично американското представяне на пътя. Двигателят е осемцилиндров и предлага до 437 конски сили. Достатъчно показателно е, че моделът успява да бие заклетите си конкуренти от Ferrari в някои от най-важните състезания през 60-те години на миналия век. Снимка: Getty Images
Ford Shelby Cobra от 1966 г.

Shelby Cobra се опитва да комбинира доза от европейския автомобилен дизайн с типично американското представяне на пътя. Двигателят е осемцилиндров и предлага до 437 конски сили. Достатъчно показателно е, че моделът успява да бие заклетите си конкуренти от Ferrari в някои от най-важните състезания през 60-те години на миналия век.
Ford Model T от 1908 г. 
Иначе казано, колата, от която тръгва всичко. Model T се превръща в първия масово достъпен автомобил и в първия автомобил, слязъл от поточна линия за производство. Произвежда се от 1908 до 1927 г. и от него са продадени над 16 млн. бройки. Показателите му са били впечатляващи за времето си - 20 конски сили и максимална скорост от 70 км/ час. Снимка: Getty Images
Ford Model T от 1908 г.

Иначе казано, колата, от която тръгва всичко. Model T се превръща в първия масово достъпен автомобил и в първия автомобил, слязъл от поточна линия за производство. Произвежда се от 1908 до 1927 г. и от него са продадени над 16 млн. бройки. Показателите му са били впечатляващи за времето си - 20 конски сили и максимална скорост от 70 км/ час.
Lincoln K Series от 1931 г. 
30-те години са времето, в което луксозните возила излизат на преден план и Ford не прави изключение с бранда си Lincoln. Компанията представя на пазара K Series, който може и да не се превръща в абсолютен фурор, но все пак е заявка, че фирмата се прицелва и в по-високия ценови сегмент. Снимка: Wikipedia
Lincoln K Series от 1931 г.

30-те години са времето, в което луксозните возила излизат на преден план и Ford не прави изключение с бранда си Lincoln. Компанията представя на пазара K Series, който може и да не се превръща в абсолютен фурор, но все пак е заявка, че фирмата се прицелва и в по-високия ценови сегмент.
Ford F-100 от 1953 г. 
Второто поколение от серията F обаче се оказва невероятен хит. Пикапът F-100 става популярен сред всички възрасти и е харесван от широката публика по начин, който от Ford като че ли не са очаквали. Няма точна информация колко модела от F Series са продадени, но със сигурност са едни от най-предпочитаните коли в САЩ в средата на XX век. Снимка: Flickr
Ford F-100 от 1953 г.

Второто поколение от серията F обаче се оказва невероятен хит. Пикапът F-100 става популярен сред всички възрасти и е харесван от широката публика по начин, който от Ford като че ли не са очаквали. Няма точна информация колко модела от F Series са продадени, но със сигурност са едни от най-предпочитаните коли в САЩ в средата на XX век.
Ford Thunderbird от 1955 г. 
Thunderbird отново има амбициите да съчетае европейски с американски характеристики. Много потребители са разочаровани, че спортните коли се фокусират повече върху бързината и външния вид, отколкото върху комфорта. Е, с този модел Ford променят пазара и доказват, че един автомобил може да е и бърз, и удобен, и красив. Снимка: Getty Images
Ford Thunderbird от 1955 г.

Thunderbird отново има амбициите да съчетае европейски с американски характеристики. Много потребители са разочаровани, че спортните коли се фокусират повече върху бързината и външния вид, отколкото върху комфорта. Е, с този модел Ford променят пазара и доказват, че един автомобил може да е и бърз, и удобен, и красив.
Ford Cortina от 1962 г. 
Ford Cortina идва на пазара, за да замести Ford Consul в неговия ценови сегмент и се превръща в един от емблематичните автомобили на компанията. Той е удобен, бюджетен семеен седан, който привлича немалка част от британците да си купят кола на американска марка. Cortina прекратява производството си чак през 1982 г. Снимка: Wikipedia
Ford Cortina от 1962 г.

Ford Cortina идва на пазара, за да замести Ford Consul в неговия ценови сегмент и се превръща в един от емблематичните автомобили на компанията. Той е удобен, бюджетен семеен седан, който привлича немалка част от британците да си купят кола на американска марка. Cortina прекратява производството си чак през 1982 г.
Ford Mustang 
Ford Mustang няма нужда от излишни думи и описания. Той е представен за първи път през 1962 г. като спортна, но достъпна кола, и оттогава има своите заклети фенове. Mustang вече има и своята Match-E електрическа версия - насока, в която брандът тепърва ще работи. Снимка: Getty Images
Ford Mustang

Ford Mustang няма нужда от излишни думи и описания. Той е представен за първи път през 1962 г. като спортна, но достъпна кола, и оттогава има своите заклети фенове. Mustang вече има и своята Match-E електрическа версия - насока, в която брандът тепърва ще работи.

30 юли 1863 година. В семейството на заможни фермери се ражда Хенри Форд, който още от малък демонстрира, че няма никакъв интерес към фамилния бизнес.

В училище Хенри се интересува далеч повече от механика и инженерни науки, отколкото от животновъдство, а уменията му да поправя часовници смайват всички съседи.

Страстта на Форд към инженерството постепенно го превръща в един от най-големите новатори на своето време.

На него дължим изобретяването на поточната линия за производство на автомобили, тримоторния самолет, четириколката с двигател, който се задвижва на етанол. Машината с четири велосипедни колела всъщност е един от първообразите на съвременните коли - дотогава мнозина са си представяли автомобилите с три гуми, две задни и една предна.

Компанията на Форд обаче нашумява истински през 1908 г., когато от поточните линии слиза Model T и променя света на четири гуми завинаги.

Оттогава Ford съумяват да представят на пазара редица революционни коли, които да привличат купувачите и от САЩ, и от останалия свят, към американския бранд коли. Една победа на легендарния Льо Ман през 60-те пък още повече затвърждава тази слава.

За да отбележим рождената дата на Хенри Форд по възможно най-подобаващия начин, ви припомняме някои от най-култовите коли, изработени под покрива на Ford Company.

В галерията можете да видите осем от тях.

Най-четените