От мобилни телефони, софтуер и битова техника до автомобили - китайската технологична компания Xiaomi има планове за значително разширение на своята дейност, след като официално представи първия си електромобил.
Нещо повече. В компанията са амбицирани не просто да влязат в бързо развиващия се пазар за подобни превозни средства.
Xiaomi имат намерението да атакуват топ 5 на производителите в бранша и да се съревновават с утвърдените играчи като Tesla.
"Чрез усилена работа можем да станем един от 5-те най-големи автомобилни производителя в света през следващите 15 до 20 години, като същевременно с това ще издигнем цялата автомобилна индустрия на Китай", отбеляза главният изпълнителен директор Лей Дзюн по време на пищна церемония в Пекин.
В рамките на три часа той представи седанът SU7 (Speed Ultra 7), който по думите му, превъзхожда Model S на Tesla и Porsche Taycan Turbo.
#XiaomiSU7 Aqua Blue. Isn't it beautiful? pic.twitter.com/HxRRH96rNQ
— Lei Jun (@leijun) December 28, 2023
Новият автомобил ще се предлага в две версии - SU7 и по-мощна с двоен мотор SU7 Маx.
Max може да ускори от 0-100 км/ч за 2,78 секунди при мощност от 299 конски сили, докато Xiaomi SU7 достига 0-100 км/ч за 5,28 секунди при мощност от 673 конски сили.
Максимална скорост на SU7 е 210 км/ч, а на SU7 Max е 265 км/ч.
По-малкият модел разполага с обхват от 668 км (76 kWh батерия), а по-големият може да премине 800 км с едно зареждане, подсигурени от мощна 101 kWh батерия. По думите на Лей Дзюн 5-минутно зареждане може да осигури пробег от 220 км, докато с 15-минутно зареждане стигате до 510 км.
#XiaomiSU7 vs. #XiaomiSU7Max
— Lei Jun (@leijun) December 28, 2023
Which one fits you? pic.twitter.com/QYylp7l2Rl
При всички положения електромобилът на Xiaomi ще интегрира множество екстри по отношение на дизайн, електроника и софтуер, включително собствената операционна система HyperOS.
Това със сигурност ще постави SU7 в сравнително висок ценови клас.
Колата ще излезе в продажба на китайския пазар в рамките на 2024 година, но все още не е ясно на каква цена. Самият Лей отхвърли предположения, че двата варианта на SU7 ще струват съответно 99 000 юана (14 000 долара) и 140 000 юана (около 20 000 долара) и поясни, че автомобилът ще бъде доста по-скъп.
Xiaomi обявиха проекта си още през 2021 година и заявиха, че имат намерение да инвестират в него над 1,4 милиарда долара.
При всички положение обаче ще трябва да се справят и с изключително засилената вътрешна конкуренция, ако искат да се съревновават с останалите в международен план.
The range is impressive, even in the winter. #XiaomiSU7 pic.twitter.com/usoUmoDzC9
— Lei Jun (@leijun) December 28, 2023
Само в рамките на този месец в Китай бяха представени три нови луксозни модела от конкуренти.
Nio показа електрически SUV, който ще започне продажби през 2025 година на цена от 800 000 юана (113 000 долара). Малко след това дъщерната фирма на Huawei - Aito - разкри своя М9 SUV, чиято цена започва от 469 000 юана (66 200 долара) и вече е наличен на местния пазар.
От своя страна Zeekr показа своя амбициозен седан модел 007 с начална цена от 209 000 юана (29 500 долара).
Предполага се, че Xiaomi SU7 също ще попадне в диапазона между 200 и 300 хил. юана.