Телевизията - кралицата на медиите

"Спортът има светло бъдеще, а неговите фенове не приличат на нито едни други фенове." Такъв бе лайтмотивът, които се разнасяше по време и след края на традиционния спортен форум за маркетинг и мениджмънт в Барселона.

Събитието се състоя за трета поредна година в каталунската столица преди малко повече от месец, като на него бе представено мащабно проучване на "Havas Sports & Entertainment" с работно заглавие: "Потреблението на спорта през 2011 година и в бъдеще".

То бе проведено в петте най-спортни и  нации на Стария континент - Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания с цел да покаже тенденциите в медийното потребление на хората на възраст между 12 и 35 години, които формират и ще формират ключов процент от спортните потребители през следващото десетилетие.

Спортните фенове

7 % от феновете определят себе си като "фанатици", което в случая означава, че си набавят спортна информация всеки ден от всички пет възможни източника (телевизия, радио, вестници, Интернет и мобилни устройства).

Възрастовата граница на "сериозно пристрастените" е между 21 и 30 години, като 72 % от тях признават, че поне веднъж дневно проверяват за новини относно техните любими отбори или събития.

58 на сто от тях смятат, че спортното потребление ще нарасне в следващите 10 години, докато едва 6 на сто твърдят, че то ще намалее.

Телевизията

Според други данни на проучването цели 98 % от всички фенове продължават да предпочитат гледането на спортни събития по телевизията, като 57 % го правят ежедневно. По всичко личи, че това няма да се промени и през новото десетилетие на XXI век.

Над 58 % от запалянковците гледат спорт по телевизията в HD формат, а повече от 65 % пък вече са преминали или смятат да преминат към 3D формата. 51 % от последните определят спортът като основен фактор да прибягнат към 3D телевизионни приемници.

Интернет

Няма изненада в резултатите от анкетата относно второто място в своеобразната медийна класация.

Глобалната мрежа отдавна измести радиото и вестниците, и единствена може да съперничи до известна степен на абсолютния лидер телевизията, макар и да е все още доста далеч от нея със своите 53 %.

Често пъти Интернет замества "кралицата на медиите", когато определено спортно събитие не намира място в програмната й схема.

Друг любопитен факт е, че 26 на сто от феновете научават какво се случва в света на спорта чрез популярните социални мрежи Facebook и Twitter, като очакванията са, че този процент ще нараства с големи темпове през второто десетилетие на този век.

Причината затова се крие и във факта, че всички спортисти използват тези мрежи, за да влязат в контакт със своите поддръжници.

Eдва 15 % посещават Facebook, 9 на сто - Twitter, а 14 четат блогове по темата.

Испанците и французите окупират първите места по набавяне на информация посредством социалните мрежи (38 %).

34 % от германците и 30 % от британците пък влизат там, за да коментират спорт с приятели, докато 33 % от италианците използват Facebook или Twitter, за да обсъждат какво се случва с други фенове.

Вестниците и радиата

Поредното доказателство, че вестниците и радиото лека-полека отиват в миналото е съответното тяхно 3-о и 4-о място в допитването за желана медийна платформа за набавянето на спортна информация.

Друг важен щрих в тази посока е, че поддръжниците на този тип медии са далеч от това да им останат верни - близо 70 % от тях заявяват, че ще намалеят или спрат своето потребление на радио и вестници през следващите 10 години.

Всичко това в комбинация с факта, че 99 % от феновете използват Интернет и ще продължат да го използват занапред, както и че 70 % от тях ще се информират и посредством мобилни устройства, също обрича радиото и вестниците на "естествена смърт".

Мобилните устройства

Въпреки сегашното си 5-о място, модерните мобилни технологии (смартфони, таблети и др.) все повече навлизат и ще навлизат в ежедневието на феновете на спорта, като това важи особено за най-младите сред тях.

Показателно е, че 57 % от хората са признали, че никога не са използвали мобилно устройство за придобиване на информация, но и добавят, че това ще стане в близко бъдеще.

Испания - най-спортната нация

Втора европейска титла завоюва Испания след тази от 2008 година на европейския шампионат в Австрия и Швейцария. Проучването на "Havas Sports & Entertainment" короняса иберийците с титлата "най-спортна нация".

Оказва се, че испанците са най-силно привързани към спорта и доста по-често от колегите си във Франция, Германия, Италия и Великобритания се информират чрез медиите.

Интересна е и статистиката, която показва до каква медия прибягват хората, в случай че не могат да гледат телевизия.

Във Франция това най-изненадващо е радиото (38 %), докато в Испания опират до вестниците (29 %).

Олимпийските игри в Лондон през 2012 г.

Изненадващо британците не заемат първо място в това колко от тях ще следят какво се случва на Игрите в английската столица. 90 на сто от тях ще се информират, докато процентът за италианците е 94.

Германците пък са най-благосклонни да наблюдават голямото събитие догодина на публични места (23 %), докато испанците водят класацията за следене на проявите в заведение.

49 % желаят да гледат Олимпийските игри в Лондон на 3DTV, а 36 на сто - на HD TV.

Феновете на 3D технологията са посочили петте предпочитани от тях спорта за гледане - гимнастика, плуване, спринтове, скокове във вода и хокей на трева.

По време на Игрите в Лондон, 90 % от тези, които са си у дома, ще следят какво става по телевизията, докато над 60 % ще се информират по радиото.

Сериозен интерес има сред младите хора във Великобритания - 42 % от запитаните в анкетата, които ще следят Олимпийските игри, са на възраст под 21 години.

59 % от учениците и студентите ще научават какво става по стадиони и зали посредством Интернет, а 43 % чрез мобилните си устройства.

Новините

Най-четените