Вече можете да проверите и какви точно лични данни са изтекли за вас при атаката срещу НАП

Вече гражданите, засегнати от теча на лични данни от Националната агенция по приходите могат да разберат и какви точно лични данни за тях са били разпространени в хакерската атака. Това става през второ приложение на НАП, пуснато специално за целта.

Електронната услугата е публикувана в специално разработен сайт, чрез който НАП ще продължи да информира засегнатите лица.

Проверката изисква въвеждане на персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП, или квалифициран електронен подпис (КЕП), който съдържа ЕГН.

Извън интернет гражданите могат да получат информация за типа лични данни, които са изтекли при хакерската атака и във всеки офис на НАП, след като представят документ за самоличност.

За българските граждани, които не разполагат с ПИК и КЕП, а живеят дългосрочно в чужбина и заради това нямат възможност и да посетят офис на НАП, има телефонен номер за връзка с НАП от чужбина - +359 2 9859 6801. Експерт на НАП ще отговаря на въпросите на гражданите, след като зададе контролни въпроси за идентификация.

Обща информация за чуждестранните лица е публикувана в английската версия на създадения по темата сайт. Чуждестранните лица, за които има разпространени лични данни, ще бъдат уведомени от данъчната си администрация.

Новата надградена услуга, предоставяща информация за неправомерно достъпените и незаконно разпространени лични данни, замества съществуващата досега проверка, която се извършваше с ЕГН и телефонен номер.

Новините

Най-четените