Ало, затворете

Като за закон, който отлежава в три парламента и е очакван поне от десетина години, този за училищното образование можеше да произведе друга тема за размисъл, освен забраната за използване на мобилни телефони в класните стаи. Забрана със закон, приета от най-високата инстанция - парламента.

Не можеше да е по-малко авторитетно. Даже малко напомня на социализма, само дето няма ТВО и намаляване на поведението, но за сметка на това системата получава още един инструмент за натиск и сплашване на децата, още един вдигнат пръст срещу тях. Няма нужда да казваме, че предвидените наказания от типа „преместване в друг клас" или „отстраняване от час" звучат нелепо за днешните ученици.

Но питаме какво стана с онази стратегия на Анелия Клисарова за навлизането на компютри и преносими устройства в средното образование за „виртуалните класните стаи", електронните домашни и т.н.? Целта беше 2020-та, а през 2015-та дори обажданията от майка ти вече е забранено да провериш.

Че дисциплина в училище трябва, е повече от ясно, но същевременно сме имали безброй възможности да се убедим, че заплахите от наказания и санкции не само не решават проблема, а тъкмо обратното - задълбочават го.

Нужно ли е мобилните телефони в час да бъдат регулирани със закон, щом като има училищни правилници, педагози, които отговарят в крайна сметка за реда в час, директори, които имат определени правомощия, и родители?

Същинският въпрос не е това, а защо изобщо учениците прибягват до мобилните телефони, вместо да си следят урока.

Отговорът също е повече от ясен - защото не им е интересно. Често пъти това, което намират за 10 секунди, е много по-полезно, ограмотяващо и ценно за тях, отколкото песнички за плеснички, стихотворения за метрото и главоблъсканици, вместо ясни и разбираеми задачи по математика. А и последните проучвания показват, че децата все повече предпочитат да учат пред компютъра, да използват електронни помагала, мултимедия и т.н.

Щом детето не се интересува от урока и не разбира написаното в учебника, то ще намери как да се разсейва. Мобилният телефон може да е полезен, може и да е вреден. Въпрос на гледка точка. Законодателната явно е песимистична и има защо - качеството на образованието непрекъснато се влошава.

#1 explorer 25.09.2015 в 10:29:23

Авторът има много наивен възглед за естеството на децата. За разсейване на заблудата бих препоръчал сръбският филм "Клип".

#2 toledoholes 25.09.2015 в 11:25:05

И какво се е шашнал толкова автора. Системата получавала още един метод за сплашване. Какъв метод, на учениците грам не им пука, все едно закона ще ги накара да си оставят телефоните. Пълен смях, по закон трябвало да се уважават и почитат вече учителите. Представям си учебен час, учениците си ругаят даскалката,хилят се насреща й, а тя пищи с пресипнал глас: уважавайте меее, почитайте меее, длъжни сте по закон. Или пък ще им каже: оставете си телефоните, щото така е по закон, най много да й покажат средни пръсти. Нацията е като мръсен, окъсан парцал, сринала се е интелектуално, морално, нравствено, повечето ученици са деца на бащи с джапанки, шкембета и чантички адидас, а майките им са малоумни същества, киснещи по молове и гледащи тв формати. И обикновено са разведени, е , какви да са децата. Ама те си гледали телефоните, щото урока бил тоолкова безсмислен.

#3 toledoholes 25.09.2015 в 11:25:52

И какво се е шашнал толкова автора. Системата получавала още един метод за сплашване. Какъв метод, на учениците грам не им пука, все едно закона ще ги накара да си оставят телефоните. Пълен смях, по закон трябвало да се уважават и почитат вече учителите. Представям си учебен час, учениците си ругаят даскалката,хилят се насреща й, а тя пищи с пресипнал глас: уважавайте меее, почитайте меее, длъжни сте по закон. Или пък ще им каже: оставете си телефоните, щото така е по закон, най много да й покажат средни пръсти. Нацията е като мръсен, окъсан парцал, сринала се е интелектуално, морално, нравствено, повечето ученици са деца на бащи с джапанки, шкембета и чантички адидас, а майките им са малоумни същества, киснещи по молове и гледащи тв формати. И обикновено са разведени, е , какви да са децата. Ама те си гледали телефоните, щото урока бил тоолкова безсмислен.

#4 ММ 25.09.2015 в 17:03:27

Не е интересно. Чакай сега, ако искаме на учениците да им е интересно- да ги пращаме на кино и кръчма, не на училище. Училището не е за забавление. Това не е цирк. Училището е място , където да получиш необходими за работа знания. И нищо друго. Да, качеството се влошава. Факт. И причината се крие само и единствено в 2 неща- държавната политика относно маломерните паралеки, тоест парите следват ученика и трябва да има 45 души за да се сформират 3 класа. Ако са 44 - нулева учебна година. И директорите треперят за всеки олигофрен, на който мясотот му е с овцете и свинете на село, а не на училище. И насила му тикат на тоя олигофрен в ръцете диплома. Епа.. как да я цени? Как да цениш и уважаваш нещо, което дори и да не искаш -ще получиш? И вторият проблем е връзкарщината. Директорите държат на работа очеизвадно неадекавтни хора щото.. за "наши хора". Не , че добрите професионалисти ще се залетят да работят за 350 лв. Но все пак..

#5 boris 25.09.2015 в 17:27:46

Не знам за вас но аз не виждам коментарите в страниците на сайта. А странното е че мога да пиша

Новините

Най-четените