Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Забравеното Гран При на Аржентина, което може да се завърне във Формула 1 през 2019-а

Последният победител в състезанието бе Михаел Шумахер Снимка: getty
Последният победител в състезанието бе Михаел Шумахер
Трасето за Гран При на Аржентина е сменяно 4 пъти, като варира между 3,346 км и 5,968 км.
На преден план е битката между Ферари и Ланча, но важното е на заден план - Хуан Мануел Фанджо с Мерцедес е на път да спечели състезанието през 1955-а пред собствена публика при рекордната за Формула 1 температура от 40 градуса по Целзий. Фанджо е рекордьор по победи в Аржентина с 4 между 1954-а и 1957-а с тимовете на Мазерати (2), Мерцедес и Ферари. Снимка: getty
На преден план е битката между Ферари и Ланча, но важното е на заден план - Хуан Мануел Фанджо с Мерцедес е на път да спечели състезанието през 1955-а пред собствена публика при рекордната за Формула 1 температура от 40 градуса по Целзий. Фанджо е рекордьор по победи в Аржентина с 4 между 1954-а и 1957-а с тимовете на Мазерати (2), Мерцедес и Ферари.
Аржентинецът Карлос Ройтерман привлича тълпи от зрители на пистата за Гран При на Буенос Айрес в средата на 70-те, но така и не печели пред домашна публика. Все пак се качва на подиума четири пъти, два от които е втори.
Дейвид Култард води колоната при рестарта на състезанието, когато то се завръща в календара на Формула 1 през 1995-а. След първото начало е вдигнат червен флаг, заради редица катастрофи. Снимка: getty
Дейвид Култард води колоната при рестарта на състезанието, когато то се завръща в календара на Формула 1 през 1995-а. След първото начало е вдигнат червен флаг, заради редица катастрофи.
През 1995-а и 1996-а обаче победител в надпреварата става Деймън Хил. Снимка: getty
През 1995-а и 1996-а обаче победител в надпреварата става Деймън Хил.
Най-запомнящият се момент от 1996-а става, когато при кола за сигурност на пистата болидът на Педро Динис се запалва и излиза в чакъла. Пилотът изскача с касак в пламъци, но стюардите бързо се справят съъс ситуацията. Снимка: getty
Най-запомнящият се момент от 1996-а става, когато при кола за сигурност на пистата болидът на Педро Динис се запалва и излиза в чакъла. Пилотът изскача с касак в пламъци, но стюардите бързо се справят съъс ситуацията.
През 1997-а Михаел Шумахер се сблъска челно с бъдещия си съотборник във Ферари Рубенс Барикело (тогава в отбора на Стюарт). Другият болид на "черните кончета", пилотиран от Еди Ървайн остана втори в Аржентина тази година, а състезанието спечели Жак Вилньов. Снимка: getty
През 1997-а Михаел Шумахер се сблъска челно с бъдещия си съотборник във Ферари Рубенс Барикело (тогава в отбора на Стюарт). Другият болид на "черните кончета", пилотиран от Еди Ървайн остана втори в Аржентина тази година, а състезанието спечели Жак Вилньов.
Именно легендарният Шумахер спечели последната Гран При на Аржентина през 1998-а. Сега феновете на Формула 1 очакват евентуалното завръщане на страната в календара на надпреварата през 2019-а. Снимка: getty
Именно легендарният Шумахер спечели последната Гран При на Аржентина през 1998-а. Сега феновете на Формула 1 очакват евентуалното завръщане на страната в календара на надпреварата през 2019-а.

В момента има само две състезания от Формула 1 на територията на Латинска Америка. Първото от тях е на 29 октомври в Мексико, където Люис Хамилтън ще се опита да спечели преждевременно четвъртата си титла при пилотите.

Съществува обаче реална вероятност скоро броят им да нарасне до три със завръщането на едно забравено, но легендарно Гран При, което може да се присъедини към тези на Мексико и на Бразилия през 2019-а.

Състезанията от Формула 1 не са нещо ново за Аржентина, но са добре забравено старо. В страната са проведени 20 старта от най-бързата надпревара между 1953-а и 1998-а.

Трасето първоначално е кръстено „Ел Аутодромо 17 октомври" от аржентинския президент Хуан Перон в чест на деня, в който идва на власт (1946-а).

От 1990-а обаче е преименувано на „Аутодромо Оскар Алфредо Галвес" на едноименния аржентински пилот. По-късно (през 2008-а) и името на брат му Хуан е добавено към това на пистата.

Не по-малко пъти е сменян и маршрутът на надпреварата през годините - най-кратката обиколка е била 3,346 км, а най-дългата - 5,968 км.

Първоначално състезанието е включено във Формула 1 от 1953-а до 1960-а, но 12 години по-късно се завръща, като в средата на 70-те и началото на 80-те местният любимец Карлос Ройтерман привлича тълпи от фенове край пистата.

Второто завръщане в календара на Формула 1 не е толкова успешно за Гран При на Аржентина. Тогава вече няма местен пилот, който да привлича интереса на публиката и състезанието се задържа едва 4 години.

За последно надпреварата е спечелена от Михаел шумахер през 1998-а, преди да бъде свалена от календара поради липса на средства.

Сега обаче феновете на Формула 1 отново очакват да видят пистата в най-бързата надпревара и са вперили поглед в нейното бъдеще.

В галерията пък можете да видите някои паметни моменти от историята на забравената Гранпри на Аржентина, която се готви за четвъртата си епоха във Формула 1.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените