В момента има само две състезания от Формула 1 на територията на Латинска Америка. Първото от тях е на 29 октомври в Мексико, където Люис Хамилтън ще се опита да спечели преждевременно четвъртата си титла при пилотите.
Съществува обаче реална вероятност скоро броят им да нарасне до три със завръщането на едно забравено, но легендарно Гран При, което може да се присъедини към тези на Мексико и на Бразилия през 2019-а.
Състезанията от Формула 1 не са нещо ново за Аржентина, но са добре забравено старо. В страната са проведени 20 старта от най-бързата надпревара между 1953-а и 1998-а.
Трасето първоначално е кръстено „Ел Аутодромо 17 октомври" от аржентинския президент Хуан Перон в чест на деня, в който идва на власт (1946-а).
От 1990-а обаче е преименувано на „Аутодромо Оскар Алфредо Галвес" на едноименния аржентински пилот. По-късно (през 2008-а) и името на брат му Хуан е добавено към това на пистата.
Не по-малко пъти е сменян и маршрутът на надпреварата през годините - най-кратката обиколка е била 3,346 км, а най-дългата - 5,968 км.
Първоначално състезанието е включено във Формула 1 от 1953-а до 1960-а, но 12 години по-късно се завръща, като в средата на 70-те и началото на 80-те местният любимец Карлос Ройтерман привлича тълпи от фенове край пистата.
Второто завръщане в календара на Формула 1 не е толкова успешно за Гран При на Аржентина. Тогава вече няма местен пилот, който да привлича интереса на публиката и състезанието се задържа едва 4 години.
За последно надпреварата е спечелена от Михаел шумахер през 1998-а, преди да бъде свалена от календара поради липса на средства.
Сега обаче феновете на Формула 1 отново очакват да видят пистата в най-бързата надпревара и са вперили поглед в нейното бъдеще.
В галерията пък можете да видите някои паметни моменти от историята на забравената Гранпри на Аржентина, която се готви за четвъртата си епоха във Формула 1.