Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Това не е R2D2, а роботът на Volkswagen за зареждане на електромобили

Компанията търси решения на проблема с липсата на инфраструктура за зареждане Снимка: Фолксваген
Компанията търси решения на проблема с липсата на инфраструктура за зареждане

Volkswagen представи прототипa на своя робот за зареждане на електрически автомобили точно една година след като за първи път бе разкрита концепцията за проектa.

Новият помощник има възможност не само да се навигира до автомобила напълно автономно, но и изглежда приветливо - с лице, което всеки път се усмихва, когато бъде активирано.

А това, че напомня на любимия на мнозина дроид R2D2 от поредицата "Междузвездни войни", може само да бъде бонус към концепцията.

Самата тя се състои от два основни модула: "мобилно зарядно устройство", което само по себе си представлява една голяма батерия на колелца, както и робот, който тегли това малко ремарке, включва го към автомобила, след което продължава към други коли или просто изчаква на място.

Целият процес е напълно автономен и се стартира чрез мобилно приложение или директна комуникация с автомобила.

В своето движение и навигация роботът бива подпомаган от камери, лазерни скенери и ултразвукови сензори. Чрез тях той може безпроблемно да маневрира из парковото пространство, както и да намира порта за зареждане на автомобила.

Системата е създадена да се справи с една от основните пречки пред потребителите - липсата на инфраструктура за зареждане на много места. Въпреки че броят на зарядните станции в глобален мащаб се увеличава, тяхното интегриране във вече построени гаражи, сгради или зони за паркиране е много скъпо и трудоемко.

Засега роботът за зареждане е проектиран да работи само с модели на VW като ID.4, но се очаква в бъдеще да бъде съвместим и с други електрически автомобили. Така той ще се присъедини към почти готовата "гъвкава станция за бързо зареждане", която бе разработена в сътрудничество с китайците от DU-Power New Energy Technical.

Въпросната станция бе представена като удобна за пренасяне и настройване в различни среди. В тази връзка мобилният робот е една стъпка напред в посока създаването на повече опции за улеснено зареждане на електрически автомобили.

Все пак пред Volkswagen предстои още много работа преди това да бъде факт.

"Изграждането на ефективна инфраструктура за зареждане е основна задача, която представлява предизвикателство за целия сектор", споделя пред New Atlas Томас Шмал, изпълнителен директор на Volkswagen Group Components.

"Разработваме различни универсални решения, които да намалят общите разходи за потребителя в дългосрочен план. Мобилният зареждащ робот и гъвкавата система са само две от тези решения.", добавя Шмал.

От Volkswagen все още не са обявили кога планират да пуснат робота към масовия пазар. Преди това предстои премиерата на гъвкавата система за зареждане, която се очаква да бъде налична през 2021 г.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените