Отбелязвайки 70-годишнината от обсадата на Ленинград, в Русия извадиха на показ старите автомобили и камиони. Тези, които са носели храна и боеприпаси към обсадения град - и обратно, натоварени с ранени за евакуация. Без тях картината на победата над фашизма е непълна.
На 29 януари 1932 г. в Горки от конвейера слиза първият сериен камион - ГАЗ-АА, най-масовият камион на територията на бившия СССР. По време на Втората световна война той се превръща в същински фронтови боен кон.
Освен ГАЗ-АА, има и други легендарни съветски автомобили, използвани по време на войната с нацистка Германия.
ГАЗ-АА е с товароподемност от 1.5 тона, разработен е на базата на американския модел на Ford AA през 1929 г. и впоследствие модернизиран няколко пъти. До 1934 г. кабината му е била направена от дърво и пресован картон, а след това заменена от метален корпус и покрив от изкуствена кожа.
Камионът има 4-цилиндров двигател с обем 3285 куб. см, който при 2600 оборота в минута развива мощност от 42 конски сили. Двигателят на ГАЗ-АА може да работи с всякакви горива, включително нафта и керосин, и нискокачествени индустриални смазочни масла.
Тази непретенциозност към качеството на горивото и простотата на дизайна са безспорното предимство на камиона и в началото на войната ГАЗ-АА е повече от половината от автопарка на Червената армия. Според някои исторически данни на 20 юни 1941 г. те са наброявали 151 000 броя. В днешно време може да се видят в експозицията на Политехническия музей в Москва.