Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Жанет Захариева, Vivacom: Призванието на новите технологии е да свързват хората, а не да ги разделят и да задълбочават неравенствата

Жанет Захариева, Vivacom: Призванието на новите технологии е да свързват хората, а не да ги разделят и да задълбочават неравенствата Снимка: Vivacom

В ерата на технологичната революция дигиталните умения са абсолютно задължителни за всеки съвременен човек, който иска да бъде успешен в своята професия. Но кои са уменията, които трябва да придобием днес, за да сме успешни в бъдеще?

Отговор на този въпрос дават посланиците на проекта "Жените в технологиите".

"Най-важно е целенасочено да налагаме концепцията за учене през целия живот. Каквито и дигитални умения да имаме днес, развитието на технологиите ще изисква да ги развиваме и усъвършенстваме непрекъснато", обяснява Жанет Захариева, главен съветник на УС на Vivacom, в интервю пред manager.bg.

"Това е процес, който трябва да започва от ученическия чин, да продължава във висшето образование и впоследствие и в работната среда. Обученията в сферата на киберсигурността и защитата на личните ни данни, например, са задължителни. Навлизането на изкуствения интелект, като всяка иновация, има двойствен характер - дава ни много възможности, но се използва и за дезинформация и злоупотреби", допълва тя.

Захариева е един от посланиците на проекта "Жените в технологиите" - съвместна програма на "Хуауей Технолоджис България" и Министерството на труда и социалната политика. Основната цел на програмата е да разгърне потенциала на жените като им помогне да придобият базови дигитални умения или да повишат компетенциите си в тази област.

За нея призванието на новите комуникационни технологии е да свързват хората, а не да ги разделят и да задълбочават неравенствата - политика, която е дълбоко вкоренена и в корпоративната стратегия и етичен кодекс на Vivacom.

"Изключително важно е да увеличим дела на жените с дигитални умения, защото това ще окаже трайно положително въздействие и за икономиката, и за социалната среда", коментира Захариева. "Потвърждение за това е практиката във Vivacom. В две от техническите ни дирекции - Предоставяне и поддръжка на услуги и Информационни технологии, жените на ключови мениджърски позиции са съответно 22% и 43%", казва още тя.

Отбелязва също, че корпоративните ценности на компанията поставят таланта, способностите на служителите и мотивацията им за надграждане на уменията като определящ фактор за развитието им.

Това постижение е резултат на дългогодишна и целенасочена политика на компанията в налагане на концепцията на многообразието и приобщаването (Diversity and Inclusion - D&I, бел. ред.).

"По данни на Digital Economy and Sоciety Index (DESI) България е на предпоследно място в ЕС що се отнася до базовите дигитални умения на населението. Това може да се промени с прилагане на адекватни и навременни мерки за обучения и преквалификация. Затова програми като "Жените в технологиите" имат важен принос за намаляването броя на застрашените от социално изключване и трайното им връщане на пазара на труда. Това е причината във Vivacom от години да развиваме и да участваме в подобни програми, защото съвременните изисквания се задават именно от иновативни компании като нашата", казва Захариева.

"Докато България изостава сериозно в общия процент от населението с базови дигитални умения, последният доклад на компанията за подбор на персонал в Европа - Grafton, сочи, че в България 28,9% от специалистите по информационни и комуникационни технологии (ИКТ) през 2022 г. са жени. Това е най-високият дял сред държавите-членки на ЕС и тази тенденция на интерес на жените към инженерните и технологичните науки трябва да бъде активно стимулирана", допълва тя.

Тагове: vivacom, ad блок


 

Най-четените