Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"BMW, вие побъркахте ли се?!"

Огромните предни решетки на бранда предизвикват много спорове Снимка: BMW
Огромните предни решетки на бранда предизвикват много спорове

До 2025 г. BMW ще представи няколко доста вълнуващи нови попълнения в каталога си, сред които и три нови луксозни седана.

Първи на пазара би трябвало да се появи новият BMW M3, който вече беше забелязан на пробно трасе на бранда в Германия. По традиция автомобилът е облепен с камуфлажна маска в бяло и черно, която да крие подробностите, но едно не може да се скрие - предната решетка.

Този детайл от моделите на BMW започва да предизвиква все повече и все по-противоречиви реакции.

Причината е очевидна - предните решетки на немската компания, особено тези при седаните, стават все по-масивни.

Тенденцията има своите приятни изключения в лицето на SUV моделите на марката и серията седани BMW 5 и BMW i5. На другия полюс обаче са модели като BMW i7 и още редица модели, чиято предница изглежда огромна, масивна и... не се нрави на всеки.

Снимка: BMW

Брандът обича да нарича хрумването си "бъбрековиден дизайн", макар че острите му форми често излизат от това определение. Заклетите BMW фенове обожават този вид, защото им изглежда мускулест, агресивен и навява асоциации за високи скорости, пилене на гуми и динамичното шофиране.

Други обаче все повече се подиграват на въпросните огромни решетки. Правят сравнения между по-издължените решетки на по-стари модели или се шегуват, че в не много далечно бъдеще решетката ще достига до предното стъкло.

Оприличават новите предници на BMW на бобър с издадени зъби и на ленивеца Сид от "Ледена епоха".

Снимка: BMW

Всъщност от немския концерн са наясно какви настроения предизвикват с дизайнерските си решения.

В предаването Top Gear директорът на дизайнерския отдел на BMW - Ейдриън ван Хойдонк - казва, че екипите му не игнорират дискусиите, а напротив - внимателно се вслушват в тях.

Той уточнява, че по-тесните и масивни предни решетки трябва да приличат на зъбите на саблезъб тигър или друг жесток хищник от семейство котки.

Хойдонк заявява още, че "добрият дизайн невинаги е въпрос на красиво и грозно".

Той обаче пренебрегва една важна подробност - критиките не идват само от гневни потребители, които харесват по-стария външен вид на немските автомобили. Някои не по-малко популярни дизайнери също смятат, че някой в BMW е полудял.

Сред тях е легендарният американски дизайнер Франк Стивънсън, който стои зад някои емблематични бегачки на Maserati и McLaren. Работил е за Fiat и Lacia, както и за самите BMW.

Във видео, посветено на новите модели на BMW, той не сдържа възмущението си и пита риторично: "Вие побъркахте ли се?!".

Той разсъждава дали дизайнерите в някои автомобилни концерни не са станали тотално неконтролируеми, или има някакъв по-дълбок замисъл. В тази насока в същия клип Стивънсън лансира и една симпатична конспиративна теория, която нарича "Теория на бутилката Кока-Кола".

Според нея дадена компания, в случая BMW, съвсем умишлено прави много грозни коли, за да се разшуми още повече около тях на принципа, че няма лоша реклама.

По-този начин Кока-Кола експериментира с няколко различни бутилки, преди да се върне към класическата извита бутилка.

И в момента, в който се върне старият така обичан от всички дизайн, почитателите са доволни и всички говорят за конкретната марка.

Възможно е Стивънсън да е прав, защото занапред изглежда BMW ще залага както на спорните големи решетки, така и на малко по-стилни решения.

 

Най-четените