До 2025 г. BMW ще представи няколко доста вълнуващи нови попълнения в каталога си, сред които и три нови луксозни седана.
Първи на пазара би трябвало да се появи новият BMW M3, който вече беше забелязан на пробно трасе на бранда в Германия. По традиция автомобилът е облепен с камуфлажна маска в бяло и черно, която да крие подробностите, но едно не може да се скрие - предната решетка.
Този детайл от моделите на BMW започва да предизвиква все повече и все по-противоречиви реакции.
Причината е очевидна - предните решетки на немската компания, особено тези при седаните, стават все по-масивни.
Тенденцията има своите приятни изключения в лицето на SUV моделите на марката и серията седани BMW 5 и BMW i5. На другия полюс обаче са модели като BMW i7 и още редица модели, чиято предница изглежда огромна, масивна и... не се нрави на всеки.

Брандът обича да нарича хрумването си "бъбрековиден дизайн", макар че острите му форми често излизат от това определение. Заклетите BMW фенове обожават този вид, защото им изглежда мускулест, агресивен и навява асоциации за високи скорости, пилене на гуми и динамичното шофиране.
Други обаче все повече се подиграват на въпросните огромни решетки. Правят сравнения между по-издължените решетки на по-стари модели или се шегуват, че в не много далечно бъдеще решетката ще достига до предното стъкло.
Оприличават новите предници на BMW на бобър с издадени зъби и на ленивеца Сид от "Ледена епоха".

Всъщност от немския концерн са наясно какви настроения предизвикват с дизайнерските си решения.
В предаването Top Gear директорът на дизайнерския отдел на BMW - Ейдриън ван Хойдонк - казва, че екипите му не игнорират дискусиите, а напротив - внимателно се вслушват в тях.
Той уточнява, че по-тесните и масивни предни решетки трябва да приличат на зъбите на саблезъб тигър или друг жесток хищник от семейство котки.
Хойдонк заявява още, че "добрият дизайн невинаги е въпрос на красиво и грозно".
Той обаче пренебрегва една важна подробност - критиките не идват само от гневни потребители, които харесват по-стария външен вид на немските автомобили. Някои не по-малко популярни дизайнери също смятат, че някой в BMW е полудял.
Сред тях е легендарният американски дизайнер Франк Стивънсън, който стои зад някои емблематични бегачки на Maserati и McLaren. Работил е за Fiat и Lacia, както и за самите BMW.
Във видео, посветено на новите модели на BMW, той не сдържа възмущението си и пита риторично: "Вие побъркахте ли се?!".
Той разсъждава дали дизайнерите в някои автомобилни концерни не са станали тотално неконтролируеми, или има някакъв по-дълбок замисъл. В тази насока в същия клип Стивънсън лансира и една симпатична конспиративна теория, която нарича "Теория на бутилката Кока-Кола".
Според нея дадена компания, в случая BMW, съвсем умишлено прави много грозни коли, за да се разшуми още повече около тях на принципа, че няма лоша реклама.
По-този начин Кока-Кола експериментира с няколко различни бутилки, преди да се върне към класическата извита бутилка.
И в момента, в който се върне старият така обичан от всички дизайн, почитателите са доволни и всички говорят за конкретната марка.
Възможно е Стивънсън да е прав, защото занапред изглежда BMW ще залага както на спорните големи решетки, така и на малко по-стилни решения.