Китай - този хегемон на полето на електромобилите и хибридите - уверено продължава да обогатява портфолиото си.
Специализираната в областта именно на електрическите коли компания BYD, която до момента правеше стилни електрически седани и компактни SUV, не прави изключение.
И нещо повече - брандът влиза с конски сили и мускулест силует в пряка конкуренция с чудовища на пътя като Ford F-150. А и продължава традицията да нарича с морски имена автомобилите си.
BYD Shark е новият плъг-ин хибриден пикап, който идва след седан на име Seal и кросоувър на име Dolphin.
Пикапът има прави и категорични линии и силует, в който няма как да не видим не само конкурента Ford F-150, но и други подобни коли като Toyota Hilux и Nissan Navara.
Отпред има правоъгълни LED светлини вместо фарове, масивна решетка и още по-масивен надпис BYD.
BYD Shark е дълъг малко над 5,4 метра - почти точно толкова, колкото и Toyota Hilux.
Теглото му е 2665 килограма без багаж, което е много добро постижение за хибриден пикап. Максималното тегло багаж, което може да поеме пикапът, е почти 840 килограма. Той се задвижва от два електромотора, комбинирани с четирицилиндров 1,5-литров двигател.
Според производителя ускорението от 0 до над 100 км/час се случва за 6,2 секунди.
Общата мощност на BYD Shark може да достигне до 430 конски сили.
Платформата, на която е изграден хибридът, е специално предвидена от компанията за производство на офроуд автомобили. С един пълен резервоар и заредена напълно батерия BYD Shark изминава 835 километра, а само на електричество пробегът му е 100 километра.
Пикапът поддържа и опция за свръхбързо зареждане. По-късно през годината BYD трябва да представят и изцяло електрическа версия на BYD Shark.
Купето на автомобила е по-скоро практично, отколкото луксозно. Има 12,8-инчов екран на инфотейнмънт системата и един по-малък и продълговат екран точно пред очите на водача. BYD Shark е снабден и с Vehicle-to-load опция, чрез която се превръща в подвижен електрогенератор.
Той може да захранва каквото ви хрумне - хладилна чанта, потребителска електроника, осветление и други.
Пикапът първо ще се появи на китайския и южноамериканския пазар, след това и на европейския.
BYD планират да отворят нови производствени мощности в Северно Мексико, точно до границата със САЩ. По-високите тарифи за внос на азиатски автомобили обаче отказаха бранда от внос в Щатите, въпреки че там точно този тип коли са на почит.
От MSN стигнаха дотам, че нарекоха BYD Shark "пикапа, който Байдън не иска да имате".
Цената на хибрида ще започва от 53 хил. долара, а за Европа - от около 49 хил. евро. Той вече е наличен за предварителни поръчки - отново само за територията на Мексико засега.
При положение, че BYD уверено следват стъпките на Haval и вече се налагат сериозно в Европа, не е изключено съвсем скоро да видим точно този пикап и по нашите пътища.