Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Колкото по-просто, толкова по-надеждно" - как "Лада" защитават ръчните скорости

Ремонтът на автоматичните скоростни кутии е значително по-скъп, припомнят руснаците Снимка: iStock
Ремонтът на автоматичните скоростни кутии е значително по-скъп, припомнят руснаците

Ръчна или автоматична скоростна кутия - този въпрос стои на дневен ред за все повече шофьори, тъй като колите автоматик стават все по-достъпни и по-разпространени.

Не такова е обаче положението в Русия, където автомобилните производители изпаднаха в затруднено положение след началото на войната в Украйна и особено след изтеглянето на Renault-Nissan от страната.

Така автомобилите на "Лада" останаха без ABS системи и въздушни възглавници, но се сдобиха с по-мек волан, който да пази водача в случай на удар. Брандът се завръща усилено и към ръчната скоростна кутия, защото се затруднява с производството на автоматична.

"Лада" защитава този ход, като в пространна публикация в блога на компанията обяснява, че ръчните предавки всъщност са много по-добри от автоматичните.

В началото на текста са посочени някои предимства на автоматика - по-комфортен е и дава по-голямо усещане за престиж.

"Ръчната скоростна кутия има важни предимства, за които не всеки знае или не се досеща", се допълва веднага след това. Към поста има и макет на автоматичните предавки на "Лада", които всъщност могат да се открият в много малко модели.

"Колкото по-просто, толкова по-надеждно", защитават ръчните предавки руснаците и добавят, че простотата на ръчната скоростна кутия я прави по-лесна за производство и съответно - по-достъпна за потребителите. "Лада" подчертава и друго предимство на ръчната, а именно, че е по-евтина за ремонт.

Снимка: Lada

Ако една от скоростите в механична скоростна кутия се прецака, водачът все пак има възможност да продължи по пътя си, докато с автоматичната това е невъзможно.

Ремонтът на автоматичните скоростни кутии е значително по-скъп, припомнят още от "Лада", а освен това според тях на автомобил с ръчни скорости се трупа повече опит.

А повечето опит е равносилно на по-икономично шофиране що се отнася до разхода на гориво, казват още в блога си от фирмата.

"Интелигентното и своевременно превключване на предавките и плавното стартиране на автомобила са важни фактори, които позволяват на водача да намали разхода си на гориво", обяснява публикацията.

"Никоя скоростна кутия не може да осигури такава адаптивност към пътя, колкото може опитният шофьор", убедени са от "Лада".

"На лошия път ръчната скоростна кутия е цар", категорични са те. Допълват, че тя е по-подходяща и при пренасяне на тежки товари или ако колата попадне в "коловози" от кал или киша. В този случай излизането от калта би било далеч по-лесно с кола с ръчна скоростна кутия, отколкото с автоматична.

"В крайна сметка шофирането на автомобила е не само полезно, но и приятно, а ръчната скоростна кутия ви позволява да извлечете максимума от този процес", казват още руснаците.

В блог поста обаче от компанията пропускат да споменат, че от април тази година производството на автоматични скоростни кутии в заводите на АвтоВАЗ е изцяло замразено.

Отзивите за автоматиците на "Лада" пък никак не са ласкави. Редица потребители в руски автомобилни сайтове и форуми се оплакват, че скоростната кутия се чупи твърде лесно, а превключването между предавките е осезаемо и понякога се бави прекалено много.

Един потребител споделя, че му се е наложил ремонт на скоростната кутия след изминати едва 20 хил. километра, макар че от "Лада" твърдят, че колите им с автоматични скорости могат да изкарат далеч повече.

Затова никак не е учудващо, че компанията се опитва всячески да защитава ръчните скоростни кутии, които поне в момента са налични във фабриките ѝ.

Междувременно стана ясно и че АвтоВАЗ работи по изцяло нов тип автоматична скоростна кутия с осем предавки, която ще идва и с изцяло подновен софтуер за смяна на предавките. Нивото на шум и вибрации също би трябвало да се намали.

Когато скоростните кутии са се произвеждали под контрола на Renault-Nissan, шумът и вибрациите били твърде силни, казват от "Лада".

Руският завод смята, че ще е готов с новата автоматична скоростна кутия и софтуера ѝ най-рано през 2024 г. Дотогава, подчертават оттам, ръчните им скоростни кутии ще предоставят същото качество и удобство, каквото и автоматичните предавки.

"Всичко, което от компанията са написали, е вярно... ако бяхме в 2012 г.", заявява на свой ред главният редактор на специализирания сайт "За рулем".

 

Най-четените