Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Антикризисната "Лада" - вместо еърбег, волан от мека и гъвкава пластмаса

Скоро няма да видим нова "Лада Веста", защото заводът в Ижевск е започнал да произвежда... калашници Снимка: iStock
Скоро няма да видим нова "Лада Веста", защото заводът в Ижевск е започнал да произвежда... калашници

Кризисните времена налагат и кризисни мерки.

Такъв е случаят и с "Лада", на които им се налага доста да импровизират, след като Renault оттеглиха участието си в АвтоВАЗ.

Редица от съвременните компоненти за комфорт и безопасност се осигуряваха именно от френският концерн, който обаче прекрати работата си с руснаците заради инвазията в Украйна. Така автомобилите "Лада" останаха без системи за паркиране, въздушни възглавници, автоматични огледала на задните седалки и други.

Затова на преден план излиза "Лада Гранта" - кризисен вариант.

Снимка: iStock

Тъй като няма въздушни възглавници, колата е снабдена със специален по-мек на удари волан.

Кормилото вече беше демонстрирано пред руски журналисти, които миналата седмица имаха шанса да изпробват новия автомобил. То е изработено от специална мека пластмаса, която да се огъва повече при удар за разлика от стандартните волани.

Воланът е лишен и от всякакви метални елементи по същата причина - да предпазва доколкото може водача при катастрофа. Пред пасажера на предната седалка няма каквато и да било система за безопасност, нито еърбег.

Новата "Гранта" идва с добавено "класическа" към името ѝ, явно за да намекне за по-скромните автомобили на "Лада" отпреди сътрудничеството с Renault.

На това наименование отговарят и по-опростеният интериор и липсата на неща като ABS, навигация и система за електронна стабилизация. Производителят дава противоречива информация дали колата разполага с някакъв вид музикална уредба и климатик.

В прессъобщението от "Лада" загадъчно посочват, че автомобилът е "готов за мултимедия" и нищо повече.

В показания пред журналистите вариант няма радио, нито пък климатик. На запитването за климатик или климатроник от "Лада" уточняват, че такъв не е наличен при "класическия вариант" на "Гранта", но може да бъде поръчан и заплатен допълнително.

Озадачаващо е защо липсва елементарна радио уредба, при положение, че такава се среща дори и при модели на АвтоВАЗ, произведени далеч преди сътрудничеството им с Renault. Няма и никакъв вариант "Гранта" да бъде поръчана с нещо, различно от петстепенната ръчна скоростна кутия с 90 конски сили.

Вместо това компанията подчертава, че колата идва с гуми Pirelli с 15-цолови джанти. Освен това от "Лада" подчертават, че колата идва на изключително бюджетната цена от 728 хиляди рубли или около 25 хиляди лева.

"Гранта" се очаква на руския пазар още този месец, а за да насърчи закупуването ѝ, лично президентът Владимир Путин посети завода АвтоВАЗ и призова руснаците да заложат на родното производство.

Междувременно стана ясно, че скоро няма да видим нова "Лада Веста", защото заводът в Ижевск е започнал да произвежда... калашници.

Информацията е на руското издание "За рулем", които се позовават на "много сигурни вътрешни източници". От сайта допълват, че вече са обучени 80 автомобилни работници, които започват да произвеждат Калашников АК-12 - един от основните автомати на руската армия.

Рокадите очевидно се случват с благословията на Кремъл, откъдето не са искали да оставят без работа целия персонал на автомобилния завод и вместо това са му намерили ново занимание.

За друга част от служителите се предвижда да бъдат командировани към завода на "Камаз" в Набережние Челни.

   

Най-четените