Августовското слънце вече се беше издигнало високо над Черно море, когато паркирахме новия MINI JCW Countryman на чакълестия път до бунгалото ни в Къмпинг "Градина".
Предоставената ни за тестдрайв кола* вече беше демонстрирала и скорост, и стабилност както при пришпорването по обичайно натоварената магистрала "Тракия", така и при по-внимателното шофиране по зле поддържаните пътища по Черноморието, някои от които са само една идея над офроуда, но пък с много по-опасни дупки.
Но за друго се замислих, след като свалихме багажа и се загледах в огрения от слънцето MINI JCW Countryman.
Tова е от онези коли, които олицетворяват възприятието на шофьора за стил. Не просто модерен автомобил, с който да стигаш от точка А до точка Б (като от София до морето), но и значка, която носиш пред света.
Това винаги е било отличителна черта на бранда, изразяваща се в характерния дизайн на автомобилите. Налице е и тук, като припомням, че MINI JCW Countryman е с по-обемното и подходящо дори за семейства купе в сравнение със своя "мини"-събрат. Тъй като е SUV, отговаря повече на изискванията за по-дълго пътуване с повече хора. Към морето, например.
Новият Countryman обаче е пропит и с дух на пътешественик, както визуално личи от аеродинамичната предна броня и спортния заден спойлер - намек, че това не е кола, предвидена само за леки разходки из квартала или до близкия мол.
Окото привлича именно предната броня, която отговаря на очакванията на почитателите на бранда, но има и някои забележими промени - с по-големите въздухозаборници и допълнителния радиатор, чиято цел е да осигурят точната температура както за двигателя (за него след малко), така и за спирачките.
Интересен акцент за търсещите стил са лампите с логото на MINI под вратите, които светват върху асфалта, когато паркирате и отворите врата. За да знае светът, че сте там.
Дори дизайнът в самото купе умишлено е направен така, че да напомня за спортен автомобил. Като се започне от седалките със странична опора и вграден подглавник и се стигне до дизайна на волана.
Особено впечатление прави облицованото с рециклиран материал табло, което отличава MINI JCW Countryman от други подобни предложения.
Визуално върху него доминира централният инфотейнмънт дисплей на инфотейнмънта, който е "сърцето" на автомобила.
През него получавате не само ключовата информация - скорост, разход на гориво, включени светлини (чрез дигиталното копие на колата, която отразява случващото се с нея в реално време) и пр. - но и управлявате инфотейнмънт системата и се грижите всеки от пътниците да се наслаждава на най-подходящата температура в горещите дни.
MINI JCW Countryman следи по очите ви за умората, а също и дали спазвате лентата си. Редовно предупреждава и за скоростта, което е жизненоважно както с оглед безопасността на пътя, така и заради дебнещите на точните места през лятото полицаи.
Особено полезен е радарният режим, който рисува колите на пътя пред вас и може да е безценен при намалена видимост или пътуване нощем, както често се случва при потегляне към морския бряг.
Неколкократно по пътя регулирахме температурата на климатика и за всеки от пътниците, за да отговори на претенциите ни, които в екстремно топлото време се изострят. Някои предпочитат да мръзнат, други - само да не усещат 35-те градуса навън - няма проблем.
Тази възможност е налице и за стоящите отзад, като те могат да се възползват и от USB входовете, за да държат устройствата си заредени и да не им доскучее по пътя към къмпинга (и да избегнем вечния въпрос: "Стигнахме ли?").
Стигането не е проблем с двигател като този на MINI JCW Countryman. Автомобилът разполага с 2-литров TwinPower Turbo 4-цилиндров двигател с 300 к.с.
Максималната скорост, посочена от производителя, е 250 км/ч, а ускоряването от 0 до 100 става за 4,9 секунди. Комфортът от управлението идва от 7-степенна Steptronic автоматична скоростна кутия, благодарение на която изобщо няма да се затруднявате при управлението.
Когато на връщане от къмпинга имахме възможност да се насладим на по-празна магистрала, пробвахме и спортния режим, което веднага се отрази на ускорението (и на мъркането на двигателя), но не така осезателно на разхода на гориво.
Ако има нещо, което не беше по вкуса ми и което трябва да се има предвид, то това е спортното окачване на автомобила. То е с 10 мм по-ниско от стандартното, за да донесе "състезателно усещане" (неслучайно е тествано и на писти като Нюрбургринг).
Да, обаче състезателното усещане води и до по-твърдо возене, което e с една идея по-осезаемо на задните седалки и следва да се има предвид.
MINI JCW Countryman e със задвижване и на четирите гуми, което прави колата подходяща дори за по-неприветливи терени и във всякакви условия. Това осигурява нужното сцепление, стабилност и контрол - както личеше при някои по-резки изпреварвания на магистралата.
Но ако има дума, която да определя новият MINI JCW Countryman, тя ще е основно "стил", дори това на места да е в ущърб на удобството.
Това е колата на онези, които искат да бъдат забелязани, когато пристигат пред бунгалото и когато си тръгват от къмпинга.
И именно това ѝ качество ще определи дали ще си допаднете с нея и ще се отдадете на пътешествия след това.
---
* Автомобилът ни беше предоставен за тест от М Кар София.