В даден момент учебниците може да се окажат незадължителни заради развитието на дигиталните платформи в образованието, каза пред БНТ министърът на просветата Галин Цоков.
"Учебникът е помощник както на ученика, така и на учителя, но в определен момент може да не се окаже задължителен", коментира министърът.
Той припомни проекта на МОН "Дигитална раница", в който може да се качи различно съдържание от различни учебници. "Амбицията е тази платформа да се разшири и там да влезе учебно съдържание, изготвено от самите учители", добави Цоков.
Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход, но трябва да се балансира по отношение на одобряваните варианти, смята още той. Според министъра учителите трябва да имат повече автономност при избора на съответните книги.
Една от целите на промените в учебните програми е да се даде равен старт на децата, каза ще просветният министър. Той допълни, че друга задача е учениците не само са могат да възпроизвеждат знания, но и да демонстрират определени умения. Тепърва ще се мисли как да става оценяването на тези умения.
Галин Цоков коментира, че целта на промените при учебния материал не е преструктуриране, а по-скоро отпадане на излишни уроци.