Обявената печалба на БДЖ е счетоводен трик. Това заяви служебния заместник-министър по транспорта Красимир Папукчийски.
"Реалните индикатори, които са дали положителна финансова печалба за дружеството, са генерирани от няколко пера. Първото е спечеленото дело срещу Първа инвестиционна банка в размер на 11 милиона, 8 милиона са средствата, които са дължими от НХЖИ, 13 милиона са допълнителните средства за компенсиране от държавата за разходите на електроенергия и 2 милиона имат за услугите за превоз на бежанци", казва Папукчийски пред журналисти.
По негови думи, ако тези четири елемента бъдат премахнати от счетоводството, БДЖ нямаше да излезе на печалба.
"Не можем да говорим за никаква печалба на БДЖ. Напротив - говорим за влошаване на услугата и намаляване на клиентите", твърди заместник-министърът.
Папукчийски казва, че нивата на пътникопотока драстично са намалели. Освен това има проблеми и с локомотивния състав.
"Около 530 вагона са нужни, за да обезпечат трафика, а такива няма. Затова виждаме пълни влакове", казва още представителят на ведомството.
Красимир Папукчийски твърди също, че има проблеми с новозакупените локомотиви "Сименс", при които е необходима подмяна на ходовата част, а този ремонт не влиза в гаранцията.