Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

ЖП линията София-Скопие трябва да е готова до 2027 г.

Според шефа на македонските железници Хари Ловенец поставените срокове са реалистични Снимка: iStock
Според шефа на македонските железници Хари Ловенец поставените срокове са реалистични

Строителните дейности по жп линията между София и Скопие трябва да започнат през втората половина на следващия месец с дейности в първите два участъка, за които е приключила тръжната процедура за избор на изпълнител. Това обяви Хари Локвенец, директор на Железниците на Република Северна Македония - ЖРСМ-Инфраструктура, цитиран от БГНЕС.

Според него, ако се спазят предварително обявените срокове, е реално да се очаква линията между двете балкански столици да бъде готова някъде през 2027 г.

Строителните дейности, според плана на правителството и управлението на ЖРСМ-Инфраструктура, трябва да започнат още тази пролет.

"Имаме още месец и половина, затова ни позволете да изпълним обещанието си и тази пролет да започне изграждането на първите две отсечки - от Куманово до Беляковце и от Беляковце до Крива Паланка", коментира Локвенец.

Според документите по проекта първият етап на строителството на железопътната линия между София и Скопие трябва да приключт до края на 2023 г. Втората фаза пък трябва да са финализирани до края на 2024 г. или началото на 2025 г. Срокът за приключването на третия етап е в края на 2026 г. или началото на 2027 г., обясни още шефът на ЖРСМ - Инфраструктура.

Локвенец подчерта, че "се допълваме с нашите колеги от България от железопътната инфраструктура, които планират да приключат своята част от работата за свързване на София с Гюешево до края на 2027 г.".

За да започнат обявените дейности по изграждането на жп линията, трябва да приключи търгът, на който вече са избрани окончателните оферти. В момента тече двуседмичният срок за информиране на кандидатите за процедурата. Следва назначаване на избраните фирми и подписване на договор за изпълнение. С това спрените дейности по правия участък, проектиран с дължина 31 км, на който са изпълнени 54% от работата, трябва да продължат и да започнат по втория, който е с дължина 34 км., отбелязват от БГНЕС.

 

Най-четените