Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-значимият успех на министър Ангелкова

Най-значимият успех на министър Ангелкова Снимка: Министерство на туризма

Въпреки стародавната традиция България да се рекламира нескопосано като туристическа дестинация, държавата най-сетне получи нещо като атомно оръжие, при това безплатно, и просто няма начин да не взриви пазара - този път е неизбежно. Или поне така се надява министър Николина Ангелкова, която с огромно удоволствие презентира заснетия от частното дружество Nu Boyana промо-клип.

Вместо мечки гризли - Джейсън Стейтъм, вместо новопостроени старини - истинският Rocky Силвестър Сталоун, а чарът на Антонио Бандерас директно сломява жестокостта на всеки, който помни логото „а-ла яйца на очи" от Киргизстан за 1.4 милиона лева. И на всичкото отгоре - тотално спечелената за каузата Салма Хайек, чиято захарност надминава тази на червенобуза девойка в носия.

Ама щом нещо е безплатно, дори и това, значи ли, че държавата трябва задължително да го припознае?

Насред с ласкавите думи на звездите от Холивуд, филмовото студио Nu Boyana добре се е позиционирало продуктово, за разлика например от неизвестните „реки, езера, планини", които бегло се маркират „в близост до София". Има зима и градски кадри за пълнеж - малко църкви, малко гледки от въздуха, колкото да се даде представа за столицата, но цялото изпълнение не блести с кой знае какво качество.

Nu Boyana можеха да се постараят, а Министерството на туризма - да ги накара да се постараят.

Разбрахме само, че те са поели всички разходи по създаването на рекламата, тъй като целта е да стимулира техният бизнес. Министерството на туризма се явява по-скоро благодарен разпространител, който обещава законови промени, които да насърчат филмовата индустрия.

Затова и посланието е: в България има всичко, което ви трябва, и читави хора, които ще изпълнят всеки ваш каприз, така че идвайте. По тази логика пристигат и британците на Слънчев бряг, но това е друга тема.

Идеята да рекламираш нишово, да изтъкнеш конкретно предимство е добра, но амбицията за „Презареждане" на приходи от туризъм надали ще се сбъднат. Да, заснемането на филмови продукции у нас има ефект, но надали ще компенсират сезонния спад между летния сезон и ски курортите, както се надява Ангелкова. Това става само по филмите.

Безплатните думи на пет звезди от Холивуд, свързани основно с техните професионални занимания, явно стигат, за да покрият оптимизма на министърката за 50, 20 или 10 процента ръст на туризма. И явно стигат, за да бъдат най-голямото й постижение в този мандат.

 

България е мястото!

"България е мястото!" казва Силвестър Сталоун в новия промо клип на Министерството на туризма, представен пред медиите днес. Той заедно с още пет мега звезди са героите, които не просто рекламират България, а показват личното си отношение към страната ни като място, което трябва да се види и усети. За неговото създаване не са инвестирани държавни средства. Клипът е продукт на публично-частно партньорство с Nu Boyana Film Studios, които предоставиха кадрите за да се случи видеото. Новият клип изцяло променя начина, по който искаме да се говори за страната ни и да я промотираме като туристическа дестинация.

Posted by Nikolina Angelkova on Sunday, October 11, 2015
Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените