Малките отбори във Формула 1 може да изненадат неприятно големите тимове с протест срещу използваните от тях дифузьори, постоянно обдухвани от ауспусите. Това инженерно решение трябваше да бъде забранено за Гран при на Испания, но ФИА отстъпи, като все пак предупреди отборите, че тимовете, които не разполагат с него може да протестират пред техническите за използването му. В момента три отбора във Ф1 не разполагат с такива дифузьори - Williams, Virgin и HRT.
И в Барселона босът на HRT Колин Колес заяви, че според него, в Монте Карло няма да има друг избор, освен да подаде контестация срещу отборите, които използват такива дифузьори. Колес допълни, че ще бъде принуден да направи това, ако ФИА не изясни правилата, които уреждат използването на такива дифузьори. Вчера от Williams заявиха, че нямат намерени да протестират срещу дифузьорите, но искат „изясняване на правилата за тях".
Колес се отказа от плановете си HRT да използва собствена версия на този дифузьор, след като ФИА обяви, че ще го забрани. След това обаче техническите спецове на ФИА промениха решението си, като това стана в самото навечерие на състезанието, след много оспорвана дискусия с отборите. Тогава беше решено този въпрос да бъде отложен за следващото събиране на Техническата работна група, която обсъжда промените в правилата.
Естествено, Колес не остана доволен от това решение, като той смята, че ФИА е трябвало да запази първоначалното си мнение и забраната за използването на постоянно обдухваните от ауспусите дифузьори да остане в сила.
В Барселона Колес обясни, че няма намерение да подава контестация срещу отборите, използващи такива дифузьори, но след финала може би е съжалявал за това, тъй като тимът му отново остана зад Virgin.
„Единствената причина да не подаваме протест след Гран при на Испания е, че ние не участвахме във вземането на това решение, за използването на дифузьорите и тук - обясни пред ВВС Колин Колес. - Но е ясно, че другите болиди не отговарят на правилата.
„Ние сме напълно съгласни с гледната точка на Чарли Уайтинг (техническият делегат на ФИА) и не сме само ние. Ако това не бъде спряно преди Гран при на Монако, то няма да имаме друг избор, освен да подадем официален протест.
„Много ясно беше казано, че това техническо решение не отговаря на правилата. Ние много внимателно сме проучили този въпрос.
„Не можеш да влияеш на работата на аеродинамиката с помощта на горещите газове от ауспусите, не можеш да влияеш на аеродинамиката с помощта на педала на газта или която и да е подвижна част на двигателя или нещо подобно. Така че това решение не отговаря на правилата и осигурява огромно предимство на другите отбори."