Тестовете преди новия сезон във Формула 1 започват на 1 февруари и почти всички отбори работят усилено по новите си коли. Вълнуващ, но и много изнервен период за всички конструктори и инженери. Никой не знае дали още на тестовете няма да се окаже, че твоят отбор изостава, защото другите са измислили нещо революционно или поне по-ефективно - като хита от миналия сезон - системата F-duct и веднага да се оформят лагерите на лидери и догонващи.
И тъй като шаситата във Формула 1 вече са предмет на хомологация, т.е не могат да бъдат променяни, след като са били одобрени от ФИА, то догонващите ще трябва да копират успешното решение (което и да е то) по един не толкова ефективен начин. Както стана точно със системата F-duct на McLaren през 2010 година.
Интересното е, че McLaren обяви, че ще представи новия си болид след първата тестова сесия и това допълнително ще повиши интереса на другите тимове към новостите в колата.
Изпитанията на новия болид на Red Bull стартират на 1 февруари - с първите тестове, същото важи и за Ferrari. Само да ви напомня, че инженерите в Маранело нервно се сещат през ден, че измина доста време от момента, в който успяха да изненадат съперниците си с нещо, което всички други да се хвърлят да копират.
McLaren, както и Force India, решиха да използват „междинна" версия на колата си на изпитанията във Валенсия, за да имат инженерите повече време да работят по новия болид в аеродинамичния тунел. А освен това, с познатото шаси пилотите ще се адаптират по-лесно към новите гуми на Pirelli.
Италианският гигант Pirelli ще предостави на тимовете широка гама модели свои гуми, не само четирите основни варианта за новия сезон. Компанията все още не е определила какви гуми ще използват отборите за първото състезание - Гран при на Бахрейн, но най-вероятно това ще стане след вторите тестове на „Херес", за да има достатъчно време гумите да бъдат превозени до пистата.
Миналата година Bridgestone избра за Бахрейн супер меките и средно твърдите гуми, но сега Pirelli първо ще трябва да избере четирите си основни модела гуми, след което да определи тези, които ще заминат за Бахрейн. А тук има много въпроси. Колко твърди ще са меките гуми на Pirelli? Дали ще заложат на по-твърдите смеси за по-голяма сигурност и по-предвидимо поведение на сликовете? Вероятно. Ние не искаме всяко едно състезание да е като това в Монреал миналата година, където никой не знаеше колко ще издържат гумите му, но няколко такива надбягвания през сезона ще са радушно посрещнати от феновете. Може би и отборите ще са на това мнение.
Но изборът за Pirelli никак няма да е лесен. Защото неминуемо ще се окаже, че гумите ще са по-подходящи за едни автомобили и не толкова подходящи за други, но първите два теста преди сезона са точно за това - всички да се ориентират.
Всички си направиха интересни изводи от теста на гумите в Абу Даби - засега сликовете на Pirelli се износват твърде бързо и след като веднъж загубят сцепление и стабилност, след това те не възстановяват представянето си, за разлика от гумите на Bridgestone. Другият важен извод беше, че „Яс Марина" не е идеалната писта за тестове, защото с всеки изминал ден трасето ставаше все по-добро и така инженерите не могат реално да преценят каква част от промените в представянето на колата и гумите се дължи на самата писта.
Така че, още от 1 февруари всичко започва отначало, и всички ще трябва бързо да си учат уроците.