Барселона продължава да се бори с икономическата криза. Каталунците се принудиха да режат разходи не само от първия отбор, но и от втория, и от академията.
Част от момчетата и момичетата в "Ла Масия" живеят на общежитие на базата в Каталуния, но друга част от талантите пътуват всеки ден за тренировки.
От 1998 година Барса извозва всяко едно от тези деца с такси до базата. Преди години в подобна ситуация бе и Сеск Фабрегас, който трябваше да измине 65 километра в посока за всяка тренировка.
Разходите за подобно пътуване с такси са огромни. Малко родители могат да си го позволят, затова Барселона започва да наема таксита на сметка на клуба. Това кара още родители да запишат децата си в "Ла Масия", знаейки, че има кой да ги заведе на тренировки.
Традицията продължава 25 години. Каталунците разполагаха с около 30 коли и 40 шофьори, които да извозват децата. Около 80% от талантите в "Ла Масия" са се възползвали от тази опция.
Но всичко това е скъпо - поддръжка на колите, заплати на шофьорите, бензин. Затова от скоро клубът въвежда нова система за пътуване. Децата вече ще бъдат извозвани с автобуси, като училищните, но боядисани в цветовете на Барса.
Автобусите няма да обикалят по домовете на децата, а през строго определен маршрут и спирки, откъдето ще взима талантите.
Разбира се, част от родителите са недоволни. Един от тях говори пред "Диарио Спорт": Такситата бяха една от основните причини да изберем тази академия. Сега обаче ще имаме проблеми да водим детето до спирката на автобуса."
От Барса се извиниха на родителите за причиненото неудобство, но ги посъветваха да се разберат помежду си, за да измислят най-добрите маршрути и спирки за децата си.
Все още няма отказали се деца от "Ла Масия" след промяната, по данни на клуба. В академията талантите не само тренират, но и учат, а новата академична година започва на 6 септември.
Дори и някои от тях да имат желание да заменят академията за друга или нормално училище, трудно ще го направят, тъй като Барса обяви нововъведението твърде близо до началото на годината.
Междувременно каталунците спряха храната на втория отбор.
Според "Релево" Барселона е прекратил договора си с фирма, която е осигурявала закуска и обяд за втория отбор.
Досега играчите на Барселона Б, който е воден от Рафаел Маркес, можеха да хапнат два пъти на базата - преди и след тренировка. Но не всички се възползваха.
Самият Маркес караше играчите си да ядат обяд вкъщи, където веднага след това да могат да разпуснат след заниманията.
Футболистите от втория отбор на Барселона са професионалисти и обвързани с договор с клуба, според който получават и добри заплати. Затова орязването на този разход не изглежда чак толкова лошо решение на Лапорта и компания.
Кризата в Барселона е далеч от края си.
Каталунците все още не могат да регистрират Иниго Мартинес и Маркос Алонсо. Усман Дембеле беше продаден на Пари Сен Жермен, а Лапорта иска да намери купувач и на Алонсо.
Шави е против. Наставникът смята, че Алонсо може да замести контузения Роналд Араухо. Самото картотекиране на испанския защитник обаче ще струва девет милиона евро, които Лапорта няма намерение да плаща.
Още по-малко в светлината на сделката за Жоао Кансло, за когото се смята, че вече е договорен с Манчестър Сити.