Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Apple под ръководството на Тим Кук - съсипва ли наследникът на Стив Джобс компанията

Основната критика към него е, че не оправдава очакванията за иновации Снимка: Getty Images
Основната критика към него е, че не оправдава очакванията за иновации

Когато Стив Джобс представя на света iPhone, мнозина започват да го наричат "Уили Уонка на технологиите". От Джобс се очакваше с всяко свое появяване да вади от ръкава си нови и нови устройства и той до огромна степен оправдаваше надеждите на феновете на Apple.

Затова когато Тим Кук пое рула, се появиха и опасенията, че няма да се справи начело на технологичната компания или, още по-лошо, ще се провали с гръм и трясък.

Почитателите на устройствата с лого с нахапана ябълка са една крайно лоялна клиентска база, която обаче под управлението на Джобс беше свикнала да получава още повече и още повече на регулярна база.

Това е и една от основните критики към Тим Кук - че не оправдава очакванията за иновации.

Последното доказателство е, че Apple ще забави продукцията на iPhone 14 Plus само няколко седмици след официалната му премиера. Вместо това ще се засили производството на флагмана iPhone 14 Pro заради засиления интерес именно към него.

Снимка: Getty Images

Фактът, че средният клас смартфони не събира достатъчно интерес е показателен.

Преди всеки един от телефоните в дадена серия си намираше свой сегмент от купувачи, като mini и стандартните версии традиционно са за онези с по-скромен бюджет, а Pro флагманите - за клиентите, които не се притесняват да дадат над 1000 долара за устройство.

Както посочват от "Ройтерс", покупките на iPhone 14 Pro са скочили с около 60 на сто в сравнение с тези на iPhone 13 Pro, но това не е задължително добра новина за Кук. Фокусът само върху най-скъпите и най-високотехнологични модели може да отблъсне трайно купувачите с по-ограничен бюджет, които, искат или не, ще преминат на смартфони с операционната система Android.

Заедно с това идва и новината, че огромна част от производството на смартфоните ще се премести от Китай в Индия, за да се намалят фабричните разходи.

Apple започва да има и все по-осезаеми проблеми в маркетинга, сякаш не се старае да примами нови клиенти към себе си и към устройствата си.

Отново брилянтен пример са по-старите модели на iPhone, които са представяни със забележителни пана и клипове. В рекламните материали се набляга на всеки аспект, с който телефоните превъзхождат конкуренцията - снимки, видео, звук и здравина.

Снимка: Getty Images

Маркетингът на последното поколение смартфони обхваща само двата най-скъпи модела и акцентира върху единствената истинска новост, която имат - Dynamic Island прореза в горната част на дисплея.

Това въведение обаче се оказа толкова "революционно", че след две седмици то кацна и при Android телефоните под формата на приложение.

"Фокусът и усърдието на компанията намаляват и дългогодишните ентусиасти на Apple го намираме за обезпокоително. Все още няма Mac с графична карта от световна класа. iPad можеше да бъде бъдещето на персоналните компютри, но се развива бавно. Siri имаше огромна преднина, която се загуби", казва разработчикът на игри Глин Уилямс.

Apple изостава и в други области, които конкуренцията вече смело превзема, особено приложенията и устройствата за добавена реалност.

Около очилата за виртуална реалност за момента има предимно слухове и спекулации, като това, че ще имат рекордна резолюция на дисплея, че ще разполагат и с два странични минидисплея за още по-реалистично преживяване и че за разлика от еквивалентите си на други марки ще са изработени от силикон.

Снимка: Getty Images

Тим Кук през 2011 г. застана начело на технологичен гигант, който иска да завладее всеки аспект от бранша - не само при смартфоните, но и при музикалните устройства, таблетите, компютрите.

Сега обаче Apple се лута и сякаш не може да напипа верния път или поне не този, който води до нови фенове и съответно - нови продажби. Данни на Business of Apps сочат, че докато приходите на компанията за САЩ само нарастват устойчиво, то в Азия и Европа те се колебаят и не показват сериозен скок от 2015 г. насам.

Към това можем да добавим и спорни изказвания на Тим Кук като това, че ако не искате да имате проблеми с комуникацията с баба си (защото е с Android), е най-добре просто да ѝ закупите iPhone.

Репликата е една от онези, които подсказват, че Кук не желае да направи дребни промени в софтуера на устройствата с цел да е удобно на потребителите, а вместо това ги кара да си закупят iPhone без много въпроси.

"Точно тази безпардонна арогантност ме кара да не си купя никога iPhone", пише един разгневен от думите на изпълнителния директор потребител в Twitter. "Това е един от най-пренебрежителните отговори на клиентски проблем, които някога съм чувал", добавя друг.

Трети смятат, че Кук просто няма смелостта и дозата лудост на Стив Джобс, за да прави сериозни промени по това, с което вече разполага. 

Затова от издания като The Verge предполагат, че ако в близките години Apple не представи нещо, което да направи фурор, сходен на този на първия iPhone, брандът би могъл сериозно да забуксува и то по вина на Тим Кук.

"Безжичните слушалки и смарт часовниците са готини, но със сигурност не са някакъв сериозен пробив", отбелязват още от The Verge.

---
Присъединете се към групатa Webcafe.bg във Facebook за свежи истории през целия ден:

   

Най-четените