Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мениджърът, който се оплаква, че получава 120 000 евро, без да работи нищо

Служител на ирландските железници смята, че го наказват, защото е издал счетоводна информация Снимка: iStock
Служител на ирландските железници смята, че го наказват, защото е издал счетоводна информация

Дермът Алистър Милс има мечтаната работа - не прави нищо, срещу което получава изключително добра заплата.

Милс работи за националните железници на Ирландия. Като финансов мениджър той получава над 120 000 евро годишно, срещу което ходи в офиса всеки ден, обядва, чете вестници и запълва времето с дълги разходки, съобщава ирландският "Индипендънт".

Какъв му е проблемът ли? Това смята, че това е форма на наказание от страна на Ирландските железници и е подал жалба.

"Купувам два вестника, "Таймс" и "Индипендънт", и сандвич. Отивам на работното си място, пускам компютъра, преглеждам за имейли. Няма такива, които да са свързани с работа, нито съобщения от колеги", разказва Милс пред ирландската Комисия за работните спорове, където се жалва и е бил изслушан наскоро.

"Сядам, чета вестниците и си ям сандвича. След това, около 10.30 ч., ако има имейл, който изисква отговор - отговарям. Ако има работа, свързана с него, я върша. Бих казал, че ако има нещо, което да изисква от мен да работя веднъж седмично, е направо вълнуващо", споделя мениджърът.

Снимка: iStock

След това служителят отива на обяд и се разхожда няколко часа. Прибира се в офиса около 14.30 ч. и ако няма работа за вършене, си тръгва.

Оказва се, че Милс преди 9 г. е изобличил компанията, предавайки на властите счетоводни данни, които е сметнал за проблематични.

Той е ползвал статут на защитен свидетел по т.нар. Закон за защитеното разкриване и твърди, че от години Ирландските железници го наказват.

Финансовият мениджър е управлявал бюджети за капиталови разходи на железниците на стойност 250 млн. евро годишно - от 2000 г. до 2007 г., когато настъпва финансовата криза, която удари особено силно Ирландия.

През 2010 г. Милс е повишен, но през 2013 г. му възлагат нови задачи, за които той твърди, че са били форма на тормоз, който го принудил да си вземе отпуск по болест за 3 месеца.

Когато се връща на работа през 2014 г., забелязва "определени проблеми" с длъжниците на компанията. Праща доклад на изпълнителния директор, а след това и на министъра на транспорта, използвайки възможността за защитено разкриване на фирмената информация.

От тогава задълженията му в железопътната компания намаляват, както и парите, за които трябва да отговаря - от 8 млн. евро те стигат до невзрачните 40 000, с което работата му е сведена до нищо.

Адвокатът му обяснява пред Комисията за работните спорове, че Милс получава пари, за да не прави нищо, а мениджърът уточнява, че се има предвид, че не се използват уменията му.

"Чувствам се изолиран и изключен от срещите и възможностите за обучение, осигурявани от компанията", допълва той. Милс смята и че това му е попречило да получи повишение, за което е кандидатствал през 2018 г.

От Ирландските железници обаче твърдят, че никой от интервюиращите не е знаел за защитения статут на Милс, както и че намалението на задълженията му не е форма на наказание за предаването на счетоводната информация.

 

Най-четените