Алоха, земляни!
В новия епизод на подкаста "Хедонисти" си говорим за едно откровено мъжко удоволствие - това да отидеш на бръснарница. Не, не просто да идеш да те подстрижат, макар че това също може да бъде удовлетворяващо, а да идеш на бръснарница.
Какво е по-специалното? Това обяснява гостът на този епизод - Кирил Николов, собственик на на The Barber Shop - първата в София модерна бръснарница, където човек освен да получи грижа за косата и брадата си, попада в една социална среда.
И именно тази идея е в центъра на нашия разговор в новия епизод на "Хедонисти". А него можете да чуете тук:
Започваме именно с въпроса - къде е разликата между обикновеният фризьорски салон и идеята за бръснарницата.
И отговорът на Кирил е в самата социална среда - ако фризьорският салон е едно по-женски доминирано място, то бръснарницата е мъжкото място. Място, където да можеш да седнеш, да си поговориш с бръснаря и с хората наоколо по мъжки.
Николов обяснява и какво е да започнеш да възраждаш бръснарската култура в България и защо като цяло тя се чупи с края на комунизма.
"Когато стартирах този проект с бръснарница, всички ми викаха: "Ти си луд! Това няма да пребъде." Това беше един обречен проект - по отношение на подготвени кадри, които да дойдат и да работят. Но се преборихме", разказва той.
По думите му ефектът на пандемията е разкрил истинското значение на бръснарниците - нуждата от социалния елемент се е засилила и клиентите вече отделят много повече време на разговорите с бръснарите, на обмяната на идеи и на този елемент на малката общност на бръснарницата.
Кирил дава и пример за това - по време на пандемията някои от клиентите на неговата бръснарница са лекари и обяснявали на бръснарите чисто медицински как стоят нещата, докато след това бръснарите обясняват на други клиенти, докато говорят по темата.
Обсъждаме и този момент, при който в едно такова чисто мъжко място можеш да си позволиш да си свериш часовника и да говориш откровено с хората по теми, които те вълнуват.
Николов обяснява защо бръснарницата трябва да се разглежда като бизнес хоби, а не като някакъв обикновен бизнес - просто такива неща трябва да ги правиш с душа.
Именно там идва и идеята за общността, в която собственик, бръснари и клиенти са неделима част, а хората си споделят опит, идеи и трикове как да отървеш малкото си дете от твърде упорита хрема.
Трудно ли се намират хора, които да работят в тази сфера - гостът разказва за това как са се променили нещата в сравнение с преди 6 години, когато е започнал да развива бръснарницата.
Говорим и за специфичните търсения на българина като потребител - какви стилове харесват българските мъже и какви типични прически и бради се утвърждават у нас.
Минаваме и през темата за дългите "лъмбърджак" бради и защо постепенно тяхната популярност намалява и на какво се дължи това. Все пак Кирил е на мнение, че обикновената, по-къса брада най-вероятно ще си остане с нас, защото е приятен лукс да не се бръснеш всеки ден.
Според него е много трудно да се завърне отново масовата тенденция за гладко обръснатите хора, особено след тази 2-годишна пауза на хоумофисите.
Той споделя и на какъв принцип се определя каква прическа ще отива най-много на човек, като за това бръснарите правят специални консултации. И за финал дава някои насоки за желаещите да изпитат удоволствието от посещение на бръснарница.
В епизода можете да чуете още:
- Какво подтиква един мъж да смени прическата?
- Прическата, която бръснарите се надяват да не се връща никога повече на мода?
- Каква е ситуацията с конкуренцията в бръснарския бранш?
- Бръснарницата като удоволствие за бащи и синове?
Не пропускайте възможността и да се абонирате за подкаста "Хедонисти" и да го препоръчате на приятели. Нов епизод се появява веднъж на две седмици и винаги във вторник. Можете да ни потърсите тук и във всяко приложение за подкасти:
Можете да чуете и предишните ни епизоди, в който си говорим за различни теми - от дегустацията на уиски и приготвяне на ароматно греяно вино, през рецепти за великолепна шкембе чорба, та до осмисляне на идеята за мъжеството днес.