Италианските деца вече трябва да имат задължително ваксина срещу 12 заболявания, за да влязат в първи клас в държавно училище. Това разпоредиха италианските власти след епидемията от морбили в началото на годината.
Според премиера Паоло Джентолини спада в имунизациите на децата се дължи отчасти на разпространяването на „антинаучни теории".
От началото на тази година Италия е регистрирала близо 3 пъти повече случаи на морбили спрямо 2016 г.
Според новите правила, ако децата не са ваксинирани до 6-годишна възраст - възрастта, в която тръгват на училище, родителите им ще плащат глоби.
Конспиративните теории за здравните рискове от определени ваксини се разпространяват из целия свят и водят до това някои родители да отказват да имунизират децата си, пише Би Би Си.
В Италия броят на ваксинираните срещу морбили сред 2-годишните са спаднали от над 90% покритие до под 80%. Това е много под определения от Световната здравна организация процент от 95 и повече.
Морбили е много заразно инфекциозно заболяване, което може да завърши със смърт.
За да тръгнат на училище, децата трябва да са ваксинирани срещу полио, дифтерия, тетанус, Хепатит B, Хемофилус инфлуенце B, менингит B, менингит C, морбили, заушка, рубеола, коклюш, варицела.
В последните години се увеличи броят на хората, които водят кампании срещу ваксините. Антиваксърското движение убеждава родителите да не имунизират децата си, изтъквайки предполагаеми рискове. Основно те подкрепят тезите си с изследване на Андрю Уейкфийлд, което отдавна е дискредитирано като научно необосновано. Слуховете за опасностите обаче продължават да се разпространяват, което води до сериозни рискове за общественото здраве, тъй като по-ниският брой имунизирани може да доведе до епидемии от заболявания, които могат да се избегнат с ваксина.
Уейкфийлд е изключен от британския медицински регистър, след като твърди, че има връзка между ваксините срещу морбили, заушка и рубеола и появата на аутизъм и чревно заболяване сред децата. Тези хипотези Андрю Уейкфийлд прави на база изследване сред само 12 деца. Нито едно последвало изследване не успява да постигне същите резултати, което показва, че опитът на Уейкфийлд няма научна стойност.