От няколко години насам MrBeast се превърна в институция, когато говорим за създаване на клипове за YouTube.
Той натрупа сериозна слава с видеата си, в които извършва странни предизвикателства, както и с тези, в които раздава солидни суми пари на случайни хора. Неслучайно стана известен и като "краля на YouTube", измествайки от трона вече пенсионирания PewDiePie.
Последното му предизвикателство обаче бе насочено не към кой и да е, а към самия Илон Мъск и неговата социална мрежа X.
Миналата седмица Джими Доналдсън, както е истинското име на влогъра, за първи път качи свое видео в X, което дори бе споделено от Мъск.
"Любопитен съм да разбера какви рекламни приходи би донесъл един видеоклип в X, така че отново публикувам това. Ще споделя следващата седмица какъв е бил оборотът", пише той в поста към видеото "$1 Car vs $100,000,000 Car!!!".
То за първи път е качено в YouTube на 16 септември миналата година и до този момент е натрупало над 216 милиона гледания в платформата на Google.
$1 Car vs $100,000,000 Car!!!
— MrBeast (@MrBeast) January 15, 2024
I’m curious how much ad revenue a video on X would make so I’m reuploading this to test it. Will share ad rev next week ❤️ pic.twitter.com/amSSmddFht
Седмица след появата на видеото в X то има над 161 милиона гледания, а самият Доналдсън обяви, че това му е донесло 250 000 долара от реклами.
Според него обаче конкретният пример може да не отразява по реалистичен начин процеса на изкарване на пари от Х, тъй като неговата собствена популярност като инфлуенсър е привлякла рекламодатели, които са инвестирали конкретно в неговия видеоклип.
Той очевидно има предимството да бъде MrBeast и следователно привлича огромно внимание към себе си само чрез името си и факта, че прави нещо за първи път в X.
Логично е рекламодателите да се впуснат към него, като по този начин му осигурят и по-висок процент печалба от рекламите.
"По този начин приходите ми на гледане вероятно са по-високи от това, което някой друг би имал", подчертава онлайн звездата.
Има и други причини да се смята, че тестовото видео на MrBeast се е справило по-добре, отколкото при други обстоятелства.
Mashable и The Verge цитират множество потребители на X, които споделят, че клипът им се е появил във фийда под формата на реклама, но без етикет за промотирано съдържание.
Казано с други думи - има вероятност Мъск по изкуствен начин да е допринесъл за това видеото да достигне до повече потребители и да бъде гледано повече пъти.
Защо обаче би го направил?
Краткият отговор е - за пари. Откакто Мъск придоби социалната платформа Twitter и я пременува на X, редица големи компании замразиха инвестициите си в реклами в платформата по ред причини, включително някои спорни бизнес решения и коментари на милиардера.
Затова той опитва да направи X силен конкурент на YouTube и да превърне своята платформа в по-удобно място за печелившите създатели на съдържание като MrBeast.
Само така ще се привлекат обратно и големите рекламодатели и техните големи пари.
За момента Доналдсън не дава знак дали ще продължи да пуска клиповете си в X, но със сигурност Мъск ще продължава да го ухажва.
Защото, ако най-голямата звезда на YouTube не смята, че X си заслужава усилията, ще бъде трудно да бъде убеден който и да е друг.