Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

The Last of Us за PC: "Оптимизацията на тази игра е по-слаба и от волята ми за живот"

Засега мненията сочат, че портът на TLOU не отговаря на очакванията Снимка: PlayStation
Засега мненията сочат, че портът на TLOU не отговаря на очакванията

"Чаках 10 години за тази игра, като през това време избягвах всякакви видеа, спойлери, ревюта и така нататък и това отвратително извинение за порт развали всяка моя частица вълнение".

Това гласи едно от стотиците ревюта на първата част на играта The Last of Us, оптимизирана за PC, която от вчера вечерта вече е налична в Steam и Epic Games.

Потребителите масово са недоволни от порта и съобщават за редица проблеми - бъгове, крашвания, забиване на играта дори и на мощни процесори и видеокарти.

Създателите от Naughty Dog бяха обещали оптимизацията на TLOU за PC да е налична в началото на март.

В петък, 3 март, обаче от компанията пуснаха официално изявление, в което съобщиха за забавяне от 25 дена и за премиерна дата - 28 март.

Целта на Naughty Dog беше заглавието да е налично в гейминг платформите преди финала на едноименния сериал на HBO, за да се възползват от вълнението около шоуто и особено около емоционалния му финал.

Изказването продължава с благодарности към онези, които вече 10 години са част от света на The Last of Us на PlayStation и надеждата играта да достига до все повече нови и стари фенове.

Това е и причината за забавянето от почти месец - създателите на играта посочват, че искат при дебюта ѝ тя да е "във възможно най-добрата си форма". Според компанията тези няколко седмици ще донесат увереността, че "The Last of Us ще отговори на стандартите [на потребителите]".

Засега мненията сочат, че оптимизацията не отговаря на очакванията. "Наистина е тъжно, че си купих този ужасен порт за PC", заявява в Steam един потребител.

Същият геймър подчертава, че вече си е купил три различни версии на играта за PlayStation и е огромен почитател, а ние ще допълним, че в момента в Steam цената на The Last of Us за PC е 69,99 долара.

Десетки са и оплакванията, че играта е прекалено "тежка" и не върви добре дори и на мощни устройства. Коментиращ пише, че TLOU заема минимум 8 гигабайта от VRAM-а, тоест от капацитета на видеокартата, при това при medium настройки на качеството на образа. Това пък води до 100% натоварване на компютърния процесор.

При подобни показатели изненадващите крашове са напълно закономерни. Някои от потребителите в Steam коментират, че за няколко часа играта е "забила" поне 12 пъти, други споделят, че вече два часа не могат да прескочат началното меню.

Един на свой ред се шегува, че от Naughty Dog са вкарали изненадваща екстра на име "Crash", която всъщност се състои в това, че всеки път, в който се опитваш да играеш играта, тя крашва.

Трябва да се отбележи, че има и търпеливи геймъри, които осъзнават, че оптимизацията на заглавия за конзоли към PC невинаги протича гладко.

Те призовават да се изчакат първите пачове, с които повечето от бъговете най-вероятно ще бъдат разкарани. "Играта изглежда прекрасно, просто трябва да бъде дооптимизирана", обяснява потребител в Steam и мнението му е намерено за полезно с палец нагоре от над 1800 други посетители.

От Naughty Dog също дадоха да се разбере, че са наясно със ситуацията и няма да оставят нещата така.

В акаунта си в Twitter компанията призова геймърите да съобщават за всеки проблем, който намират, и че ъпдейтите на The Last of Us са топ приоритет за специалистите в момента.

Фирмата обещава още следващите пачове да поправят проблемите.

 

Най-четените