Форматът е сравнително нетипичен - 100 души - както мъже, така и жени, са събрани, за да премерят сили и да покажат кой е най-силният от тях.
Участниците са известни гимнастици, бойци, лекоатлети, спортисти, бодибилдъри, военни и други, но всеки един от тях има претенциите да докаже, че неговото тяло отразява идеята за перфектната човешка сила.
За целта стоте участници трябва да преминат през поредица от нечовешки изпитания, които да тестват пределите на възможностите им, стратегическото им мислене и способността да работят в екип.
Специфичното на това шоу, носещо името Physical: 100, е, че не идва от САЩ или Великобритания, откъдето се появяват повечето риалити програми, а е продукция на Южна Корея.
От появата си в Netflix това предаване прави нещо, което нито едно друго шоу досега не е правило - в продължение на няколко седмици поред успява да се задържи в топ 10 на платформата за най-гледани неанглоезични продукции, събирайки десетки милиони часове гледания.
И докато участниците там демонстрират наистина пределите на човешката сила, теглейки дървени кораби и вдигайки огромни каменни гюлета, самото предаване постигна нещо друго и не по-малко впечатляващо - накара светa да заговори за корейските риалити формати като следващото голямо нещо.
От години се знае, че правителството в Сеул възприема К-поп културата като свой водещ продукт за износ.
Корейските музикални групи, наред с филмите и сериалите, се утвърдиха като продукт с милиони фенове по целия свят.
Дори в България тийнейджъри тренират усилено танците на любимите си групи като BTS, GOT7, T-ara и други, докато сериали от рода на Boys Over Flowers, Descendants of the Sun, My ID is Gangnam Beauty и други имаха своите верни последователи още преди гръмкия успех на Squid Game.
Корейската поп култура се възприема като средство за мека сила и увеличава репутацията на страната в международен план, което кара и местните власти да влагат сериозни инвестиции в областта.
Сега обаче, до голяма степен благодарение на Netflix, се появява възможност за развитие на още един клон на тази К-поп култура - риалити шоутата.
Интересът към Physical: 100, а преди това и към шоуто за запознанства Single's Inferno, което има вече два сезона в платформата, се оказа изненадващо голям, което оправдава инвестиции в подобно съдържание.
За 2023 г. Netflix планира да пусне общо 6 корейски риалити шоута, сред които имитация на зомби апокалипсис в реални условия, сървайвър предаване само с жени на самотен остров, шоу за тийнейджъри, влизащи в света на възрастните, и други.
В интерес на истината корейски нехудожествени продукции се продават от години на телевизии в чужди държави. Една от водещите телевизионни компании в страната CJ ENM от десетилетие насам продава за САЩ, Великобритания и други западни държави свои продукции, независимо дали са от игрови формат, музикални шоута за таланти или риалитита, проследяващи живота на млади К-поп изпълнители.
Факторът, който наистина обръща нещата, е намесата на Netflix като платформа - не само за разпространение на тези предавания, но и за разбирането им от некорейска аудитория.
"Корейските риалити предавания не достигаха до особено много хора, докато Netflix започна да ги прави глобални", казва Дон Канг, вицепрезидент по съдържанието на стрийминг компанията за Корея, цитиран от Hollywood Reporter.
По думите му преди това публиката извън региона на Далечния изток е имала проблеми с това да разбира форматите и техните послания, а това, което в Netflix са направили, е да адаптират идеите на предаванията за по-западно настроена публика с достатъчно пояснения и изчистване от спорни моменти.
За Netflix това също е повече от плодотворно партньорство. Платформата очаква да увеличи приходите си и разпространението си в Азиатско-тихоокеанския регион с 12 процента през 2023 г., достигайки 4 млрд. долара, според нов доклад на регионалната компания за изследвания и анализи Media Partners Asia от началото на март тази година.
Това означава и сериозно развитие на съдържанието от този регион и адаптирането му за глобална аудитория. И макар в този регион да попадат редица страни от Тайланд до Япония, именно Южна Корея е хедлайнърът, който дърпа цялото това развитие напред.
Според Джанг Хо-ги, който е водещ продуцент на Physical: 100, ключовият момент за глобалния успех на корейските риалити формати, е това те да изглеждат наистина глобално и хора от различни държави да могат да се припознаят в тях.
Той споделя, че когато започва да работи с Netflix за пръв път, след като преди това има години опит като продуцент във водещата корейска телевизия MBC, той се научава да възприема гледната точка на аутсайдер, на някой, който досега не се е сблъсквал с корейското общество.
Затова и във Physical: 100 Джанг избира да минимизира местните препратки към типично корейски неща до минимум. Вместо това се съсредоточава върху универсалните човешки емоции, които състезателите проявяват.
Така за зрителите от Европа ще е много по-лесно да се припознаят в един или друг участник, да подкрепят фаворитите си и да следят страстно предаването. Същевременно с това Джанг и колегите му акцентират върху специфични моменти, които показват "корейският начин".
Пример за това са онези моменти на откровено другарство и подкрепа между конкуриращи се участници, които се надъхват едни други до самия край.
"Мисля, че нашите чуждестранни фенове намериха тези моменти за красиви", казва Джанг в свое интервю за BBC. Това се потвърждава и от успешните резултати на Physical: 100 и пробива му сред западната аудитория.
"Интересът към шоуто от чужбина е много по-голям, отколкото очаквах. Хората питат защо не направим предаването извън Корея, препоръчват подходящи състезатели от собствените си държави", споделя той.
Именно това е и истинският маркер за успех на една подобна продукция - способността да ангажира феновете дотолкова, че да искат да видят още и още.